Stockholm
Ledare
Michele Cavazza
995 kr

Kom till oss och lär dig göra lasagne con salsiccia från grunden. Det kommer bli er nya favoriträtt, Benvenuti!

Innehåll

Kom till oss och lär dig göra lasagne con salsiccia från grunden. Självklart har kursledaren gjort salsiccia färsen själv. Ni kommer tillsammans göra sofriton och bechamelsås. Ni lär er helt enkelt att lyckas med er lasagne och det är ganska lätt med råvaror av hög kvalitet. Benvenuti!

Upplägg

Vi arbetar tillsammans i mindre grupper och avslutar med gemensam måltid. Denna kväll kommer ni att skapa en middagsfavorit som ni kommer tillaga om och om igen till vardag och fest. Efter avslutad måltid hjälper alla till att duka av och diska det sista av kärl och porslin.

Förkunskaper

Inga förkunskaper, alla är välkomna.

Kursledare

Kursledare Michele Cavazza är korvmakare med påbrå från Bologna i Italien. Han driver korvfabrik och har undervisat många år på Medborgarskolan.

Kursmaterial

Recept, instruktioner som du använder på kursen samt råvaror ingår i kursavgiften.

Utvecklingsmöjligheter

Det finns gott om matlagningskurser på Medborgarskolan. Se vårt kursprogram på hemsidan och hitta det som passar dig.

Bra att veta

Ta med matlådor!

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln. Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på Bokus och 10 % rabatt på Akademibokhandeln. Läs mer om hur du gör här.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm