Publicera inlägg i dina sociala medier

Hitta länken till dina kurser på medborgarskolan.se

1. Gå in på https://www.medborgarskolan.se/
  2. Skriv ditt namn i sökrutan
Namn i sökruta
  1. Då kommer dina kurser upp
  2. Kopiera länkadressen

Kopiera länken

Publicera inlägg i dina sociala medier – Facebook

Skriv ett passande inlägg, längre ner finns inspiration till inläggstexter. Klistra in länkadressen som du precis kopierade. Lägg in en passande bild. Klicka publicera.

skapa inlägg

Förslag på texter till inlägg

Goda nyheter! Jag är kursledare på Medborgarskolan och lär ut allt jag kan om keramikens underbara värld. Är du nyfiken på drejning? Boka en kurs här: (länk)

🐾 Vill du också förstå din pälskling ännu bättre? Nu kan du gå en hundkurs med mig och lära dig 🧠, 🦴 och 🗣️. Boka din plats innan det blir fullt! Här hittar du all information: (länk)

🌸 Välkommen till blomstrens värld! 🌿 Som kursledare är jag så glad att få dela min passion för blommor med er alla! Varje bukett är som ett konstverk, och tillsammans ska vi låta kreativiteten blomstra. 🎨💐 Ser fram emot en blomstrande kurs tillsammans! Du hittar mina kurser här: (länk) 🌷💖

Bilder

Som kursledare är du ansvarig för allt material du publicerar på sociala medier. Om du vill dela bilder, använd gärna dina egna. Se till att de personer som syns på bilderna har gett sitt godkännande. Kom ihåg att respektera upphovsrätten, särskilt om du fotograferar konstverk eller liknande, annars kan du göra dig skyldig till upphovsrättsintrång och bli ersättningsskyldig.

Om du saknar egna bilder kan du använda Canva, en gratis tjänst med många bilder att välja bland: https://www.canva.com/

Bilder från Canva:

4Bilder_canva

Storytelling – steg för steg

Steg 1: Rubrik som fångar uppmärksamhet. En riktigt bra krok!

Steg 2: Dela in din text i mindre stycken. Använd gärna emojis för att förstärka ditt budskap.

Steg 3: Personlig reflektion kring ämnet du delar.

Steg 4: Tagga eventuellt en relevant person i inlägget (för ökad spridning).

Steg 5: Ha en fråga/uppmaning som avslutning (CTA).

Steg 6: Lägg till hashtaggar relevanta för inlägget och för ditt företagsändamål.

Lycka till!