Rösta i Demokratipriset Droppen 2024

Här kan du rösta på din favoritkandidat i Demokratipriset Droppen

Omröstningen är öppen mellan 15 oktober-5 november. Du kan rösta 1 gång per person.

Inte bestämt dig ännu? Läs intervjuer med alla kandidater här.

Din e-postadress används endast för att verifiera din röst. Vi raderar e-postadressen efter att tävlingen har avslutats. Du kommer inte att få några utskick från oss (om du inte tidigare anmält dig till kurser eller sagt att du vill ha utskick från oss).
Läs hur vi behandlar personuppgifter på www.medborgarskolan.se/personuppgiftspolicy

Läs mer om kandidaterna

Visa föregående artikel
Läs vidare om "Finalist Droppen: Forskning.se"

Finalist Droppen: Forskning.se

Forskning.se är en svensk webbplats som samlar och sprider forskningsresultat på ett tillgängligt och lättbegripligt sätt för allmänheten. Förutom att vara en plattform för forskningsbaserad kunskap erbjuder de en tjänst för journalister som behöver kontakta forskare och har även en särskild avdelning för att förklara vetenskap för elever och andra nyfikna, kallad Fatta forskning. Genom sitt arbete bidrar forskning.se till att göra vetenskapliga insikter lättare att nå och förstå för alla.

Läs vidare om "Finalist Droppen: Kenneth Tjernström"

Finalist Droppen: Kenneth Tjernström

Kenneth är en man med ett stort hjärta och många strängar på sin lyra. Han är en drivkraft inom sin lokala kommun och har på egen hand initierat flera projekt för att sprida glädje, gemenskap och kultur. Genom sin musik når han människor på äldreboenden, där han ser till att minnen och känslor väcks till liv genom tonerna. Utöver detta har han startat en seniorkör för de som tidigare inte vågat sjunga och anordnar årligen en gratis seniorgala där lokala musiker uppträder för en publik mellan 65 och 120 år. Kenneth är också mentor för unga företagare och författare till en kommande kriminalroman.

Läs vidare om "Finalist Droppen: Pa Modou Badjie"

Finalist Droppen: Pa Modou Badjie

Pa Modou Badjie har en imponerande meritlista som föreläsare, artist och samhällsengagerad ledare. Född i Gambia och uppvuxen i Sverige, har han ägnat sitt liv åt att stötta och inspirera människor, både nationellt och internationellt. Med sin passion för demokrati och inkludering har han genom åren nått ut till ungdomar och personer i utanförskap genom projekt och föreläsningar.

Visa nästa artikel