Välkommen till Falkenhus

Hos oss kan du känna dig som hemma. Vill du gå kurs, starta studiecirkel, repa med ditt band, hitta ett jobb eller kanske hyra lokal? Vi finns här för dig – i hjärtat av Falkenberg!

Se våra lokaler!

Vi erbjuder allt ifrån kurskök, keramikstudio och dansstudio till vanlig lektionssal och replokal för ditt band.

Här hittar du ett urval av höstens kurser i Falkenberg

Keramik

Upptäck keramikens värld – från lera till konstverk. Denna kurs erbjuder dig grunderna i keramik och glasyrteknik, anpassad för nybörjare.

Måla i akvarell

Lär dig akvarellens speciella uttrycksmöjligheter – att få fram lyskraften och genomskinligheten. Detta är en kurs för att prova på olika tekniker.

Italienska, nybörjare

Italienska för nybörjare vänder sig till dig som aldrig har läst språket tidigare. I kursen tränar vi på språkets fyra färdigheter: prata, lyssna, läsa och skriva.

Streetdance, vuxna nybörjare

Vi lär oss grunderna i streetdance – starkt, studsigt, utmanande och konditionskrävande! Vi gör rytmiska steg, hopp och rörelser till tuffa beats, samt tränar för scenframträdande.

Balett, 7-8 år nybörjare

Den klassiska baletten är ursprunget till mycket av den dans vi ser på scenerna idag. Balett tränar upp smidighet, styrka, balans och koordination, och är en viktig del i varje dansares grundteknik.

Virkning, nybörjare helg

Inom virkning finns något för alla, oavsett om du är nybörjare eller har lite mer erfarenhet. Här lär du dig hur du kommer igång med ditt virkande eller utvecklas från där du är idag.
Visar 3 av 6
Falkenbergs hela kursutbud

Här kan du se samtliga aktuella kurser i Falkenberg. Har du förslag på andra kurser som du skulle vilja gå? Varmt välkommen att höra av dig! Du hittar våra kontaktuppgifter via länken längst ner på sidan.

Vill du ha hjälp med att hitta jobb?

I samarbete med Arbetsförmedlingen erbjuder Medborgarskolan i Falkenberg tjänsten Rusta och matcha 2. Du får ta del av vårt breda nätverk och nära samarbete med näringslivet – allt för att ta dig ett steg närmare jobb.

Matchar vi? 🩷 Speeddejta oss!

Träffa en av våra kompetenta handledare under 10 minuter för att se om vi är rätt för varandra! Vi berättar mer om oss och vad vi kan erbjuda dig som söker jobb och du får möjlighet att känna efter om vi är rätt partner för dig för att nå dit du vill.

Medborgarskolan är en ideell förening utan eget vinstintresse. Det gör att du kan vara trygg i att vi alltid har ditt bästa för ögonen.

Starta studiecirkel

Är ni en förening eller en grupp vänner som ses kring ett gemensamt intresse? Att starta studiecirkel är busenkelt. Vi kan hjälpa er med till exempel lokal, material, marknadsföring eller utbildning. Vill du veta mer? Hör av dig till Mikaela Kadrijaj på mikaela.kadrijaj@medborgarskolan.se eller 035-735 09 39!

Söker du replokal?

Inom Medborgarskolan Amplified finns tusentals musiker som spelar i band. Vi hjälper gärna även dig och ditt band att utvecklas. Ni kan få hjälp med till exempel lokal, utbildning, material eller studioinspelning. Vill du veta mer? Hör av dig till Frida Hall på frida.hall@medborgarskolan.se eller 0764-96 45 92!
Vill du komma i kontakt med oss?

Vill du hyra lokal? Eller vill du veta mer om något speciellt? Eller vill du bara berätta en hemlighet? 🤫 Klicka på länken nedan och välj "Falkenberg" i ortslistan, så får du upp våra kontaktuppgifter. Varmt välkommen att höra av dig!