Limhamn
Dag
Söndag
325 kr

Vill du ta nästa steg i din båtlivsutbildning? Anmäl dig till vårt digitala prov och få ditt intyg snabbt och enkelt!

Så här går det till
För att kunna skriva provet behöver du först köpa en provlicens och registrera dig hos NFB:
NFB - Nämnden för båtlivsutbildning (batlivsutbildning.se)

När du har köpt licensen är du klar för att kunna skriva prov. Provet kan endast startas och genomföras på plats vid ett av våra provtillfällen hos Medborgarskolan.

Vad händer på provdagen?
På plats i lokalen träffar du en prov-vakt, du legitimerar dig och loggar in på vårt Wi-Fi, när du är startklar får du anvisning om hur du startar ditt digitala prov som är tidsbegränsat.

Vem kan skriva provet?
Förarintyg (från 12 år)
Kustskepparintyg (från 15 år)
Utsjöskeppare (från 15 år)
Radar (från
15 år)
Kanalintyg,  (från 16 år)
SRC / LRC (från 15 år) för at få skriva prov behöver du ha genomfört NFB:s simulatorprov.
SRC intyg - NFB - Nämnden för båtlivsutbildning (batlivsutbildning.se)

du behöver

• En fullt fungerande dator eller surfplatta, som är uppdaterad och redo att användas. Undvik att använda en gammal eller oanvänd dator som kan kräva lång uppstartstid.
  • Större smartphones fungerar att använda, tänk bara på att allt blir mycket mindre i displayen.
  • Legitimation och Bank id
  • Köpt NFB-licens.

Kom gärna i god tid.
Provtillfället kan komma att ändras och startdatum är preliminärt. Observera att du alltid får en kallelse med information innan start.
Våra köpevillkor gäller för din bokning.

Kallelsetext:
Ta med dig en väl fungerande dator, surfplatta ( eller stor smartphone) samt strömkabel. Du ska ha legitimation, Bank Id och köpt NFB licensen.
(För SRC/LRC ska du ha genomfört NFB:s simulatorprov och ha med dig kursbeviset)
Kom i god tid och koppla upp dig på vårt Wi-Fi.
Portkod: xxxx

Medborgarskolan - Limhamns Folkets hus