Vintrosa
19 Sep 2024
Torsdagar
Jill Lindström

Borta bra men nära bäst! kom och yoga med oss i Lanna. Här lär vi oss grunderna i Kundaliniyogan som hjälper dig att både stärka din fysiska och emotionella hälsa. Med hjälp av olika fysiska positioner, andningstekniker, mantran och meditationer får du verktyg att stärka kroppen och sinnet.

Innehåll
Kundaliniyoga är ett system för att integrera kropp, själ och intellekt. Kundalini betyder livskraft. Kundalini är en yogaform för människan i vardagen. Med kraftfulla andningsövningar och dynamiska rörelser vitaliseras och samkörs immunförsvar och nervsystem. Ditt inre fokus står i centrum, lyssna på kroppens behov. Kursen innehåller fysiska yogaövningar, andningsövningar, avspänningstekniker mm.

Förkunskaper
Här krävs inga förkunskaper. Kundaliniyogan passar alla människor. Oavsett ens ålder och fysiska förutsättningar!

Kursen är 1 tillfälle/vecka.

Du får prova första tillfället. Du måste dock göra en anmälan så att du har en garanterad plats då vi inte har några öppna prova-på klasser. Vill du inte fortsätta - kontakta Medborgarskolan senast 48 timmar efter första tillfället och före tillfälle 2 så får ni kostnadsfritt avanmäla er från kursen, annars debiteras hela kursavgiften.

Jill Lindström är en glad och energisk person som älskar att hjälpa människor till att må bättre! Genom kundaliniyogan och meditationen har hon själv blivit av med både ryggvärk och stress i mitt liv. Det är fantastiska redskap som hon gärna vill dela med sig av så människor får tillbaka sin styrka och livsenergi! Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Klä dig i bekväma kläder som inte sitter åt och bara fötter eller strumpor. Medtag egen yogamatta alternativt liggunderlag.

Friskvårdsbidrag
Till den här kursen kan du använda ditt friskvårdsbidrag via e-passi.

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.