Umeå
23 Okt 2024
Onsdagar
Carina Rydén

Mycket stress och oro gör kroppen spänd och kan medföra smärta och dåligt fokus i tankarna. Med övningar som gör din kropp rörlig och stärker dig inifrån kan du få fysisk och mental balans. Vi har mycket fokus på andningen och meditationsövningar för att hitta lugn i vardagen.

Om kursen

Vi börjar mjukt med både stående positioner och liggande på matta. Efterhand lägger vi på små utmaningar. Allt efter våra egna förutsättningar och förmåga. För att skapa ett intre lugn och balans arbetar vi med andningsövningar och meditation.

Upplägg

Kursen innehåller 6 tillfällen a´90 min. 1 tillfälle/vecka.

Ingen förkunskap krävs. Klassen passar både nybörjare och dig som utövat yoga tidigare

Kursledaren

Carina Rydén är en utbildad spaterapeut, massör och yogainstruktör som älskar att vara i naturen. Hon har utövat yoga i många år och provat olika former.

Medborgarskolans härliga yogastudio finns i källarplan på Slöjdgatan 2 i Umeå. Allt utrustning du behöver finns att låna på plats men du får självklart ta med din egen matta om du önskar. Mjuk och ledig klädsel rekommenderas och ta med egen vattenflaska. Omklädningsrum finns i anslutning till salen.

Det finns inga garantier att få ta igen ett missat pass vid ett annat tillfälle. Läs om våra allmänna villkor HÄR. Vi kan inte garantera en plats förrän tillräckligt många anmälningar inkommit. Invänta en kallelse via e-post.

Använd ditt friskvårdsbidrag hos oss
Skatteverket godkänner att du använder ditt friskvårdsbidrag (som de flesta får av sin arbetsgivare) till att gå denna kurs.

Vid frågor kontakta:

Åsa Lindström 070-948 86 60