Karlstad
29 Dec 2024
Dag
Madelaine Eriksson

Välkommen till en avkopplande och återhämtande yinyogaklass under mellandagarna. Denna 90-minuters klass är perfekt för att varva ner efter julens intensitet och förbereda kroppen och sinnet för det nya året.

Innehåll

Yinyoga är en lugn och meditativ form av yoga där vi stannar längre i varje position, vanligtvis mellan 3-5 minuter. Fokus ligger på att sträcka ut och stärka bindväven, leder och ligament, vilket hjälper till att öka flexibiliteten och främja djup avslappning.

Vad kan du förvänta dig?

• En lugn och trygg miljö där du kan släppa stress och spänningar.
  • Långsamma och djupa sträckningar som hjälper till att frigöra både fysisk och mental spänning.
  • Andningsövningar som stödjer avslappning och närvaro.
  • En avslutande meditation för att integrera effekterna av praktiken och skapa en känsla av inre frid.

Förkunskaper

Denna klass är öppen för alla, oavsett tidigare erfarenhet av yoga. Kom som du är och ge dig själv gåvan av stillhet och återhämtning.

Madelaine Eriksson, har undervisat yoga för Medborgarskolan sedan 2015 i lite olika former; yin, fysisk yoga, restorative. Hon har utbildat sig och fortsätter utbilda sig inom yogans olika former, andningsövningar, anatomi. Just nu fyller hon på sitt kunskapsområde inom örtmedicin.  "Mycket handlar om hur vi tar hand om kroppen, hjälper den att läka, slappna av, mjukna. Vi är ganska bra idag på att vara aktiva på många olika sätt, jag tycker det är intressant att också lära oss hur vi kan bli mer medvetna i vad som ger oss energi så vi lättare kan hålla fast vid det. Ibland kan det vara rörelse, ibland kan det vara vila. Vi behöver båda för att skapa balans"; säger Madeleine

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial

Inget kursmaterial behövs. Det finns yogamattor och block på plats, men vill du ha eget så tar du med detta.

Vi reserverar oss för prisändringar.

Friskvård

Denna kurs är friskvårdsberättigad. Vill du ha ett kvitto på betald deltagaravgift och lämna till din arbetsgivare så maila till hej.mitt@medborgarskolan.se ( vi är ett momsbefriat studieförbund )

Vill du registrera ditt köp på epassi? Anmäl dig till kursen och invänta fakturan. Logga in på ditt epassi konto i mobilen och sök upp medborgarskolan mitt och respektive ort. Fyll i valfritt belopp och välj "betala i kassan". Epassi kommer att skicka ett kvitto på ditt köp som vi sedan bokar mot fakturan som du mottagit. Är använda beloppet mindre än fakturan så betala in mellanskillnaden på fakturan som du mottagit.

Det finns inget omklädningsrum så kom gärna ombytt.

Ha gärna på dig ledig klädsel med en topp som inte kasar upp vid upp och nedåtvända rörelser. Ta gärna med en långärmad tröja som kan vara skön att ta på sig vid avslutande avslappning. Tänk också på att inte äta för tätt inpå passet, utan låt det gärna gå runt 2 timmar innan.

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Medborgarskolan Herrhagen

Vasagatan 8, Karlstad