Lidingö
16 Sep 2024
Måndagar

Fullbokad. Anmäl dig som reserv!

Nybörjaren lärs grundläggande kunskaper om träslag, verktyg och olika metoder inom snickeriet. Du som redan har grundläggande kunskaper jobbar vidare och utvecklar ditt kunnande tillsammans med läraren.

Innehåll

Lär dig snickra ett eget föremål som t ex en bänk, en hylla eller någon annan enklare möbel eller annat objekt.

Upplägg

Kursen hålls i en slöjdsal där vi har ett basutbud av verktyg och maskiner. Vi träffas 10 gånger. Uppehåll för skollov.

En kurs för både nybörjare och för de som har mer erfarenhet med snickerier.

Kenneth Nylén har drivit Lidingö Möbelverkstad sedan 1992 och tog sitt gesällbrev 1982 och sedan sitt mästarbrev 1998.

Det är något speciellt med våra kursledare...! Medborgarskolan erbjuder varje termin många bra utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Kursmaterial

Material ingår inte i kursavgiften.

Utvecklingsmöjligheter

Du kan pröva på möbelrenovering eller silversmide för att utveckla ditt hantverk.

Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln

Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på Bokus och 10 % rabatt på Akademibokhandeln. Läs mer om hur du gör här.

Källängens skola

Källängsvägen 1, Lidingö