Lidingö
28 Okt 2024
Mån-Ons

En kurs för dig som vill teckna och måla under höstlovet. Vi jobbar med olika moment inom teckning och måleri, som teknik, kontrast, perspektiv och färgövning. Vi utforskar ansikten i porträttmåleri och olja samt landskapsmåleri i akvarell. Man kan också välja sitt eget tema.

Upplägg

Vi går igenom tillsammans och jobbar sedan individuellt på den nivå som man själv befinner sig på. Läraren går runt till var och en för att vägleda om man vill.

Kursen pågår måndag - onsdag 28/10 - 30/10, kl 09.30-12.30.

Ta gärna med mellanmål (något att äta samt dryck). Kom också ihåg att ta med oömma målarkläder och kläder efter väder om vi går ut.

Inga! Alla är varmt välkomna!

Ewa Szarek, en erfaren målare och lärare för både barn och vuxna.

Medborgarskolan erbjuder varje termin många bra utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Kursmaterial

Allt material ingår i våra barnkurser!

Alla våra målerikurser hålls i vår målerilokal på Pyrolavägen 11, vid Skärsätra torg.

Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln

Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på Bokus och 10 % rabatt på Akademibokhandeln. Läs mer om hur du gör här.

Medborgarskolan Lidingö, Pyrolavägen

Pyrolavägen 11, Lidingö