Helsingborg
7 Sep 2024
Dag
Nathalie Drakemyr

Här kan du upptäcka och utveckla din förmåga inom teater och skådespeleri, vare sig du bara drömt om att stå på scen, eller kanske redan hunnit prova på det.

Vi arbetar med kroppen, rösten och texten. Vi övar upp förmågan till improvisation och gör karaktärsarbete. Lektionerna anpassas efter gruppen och vad deltagarna vill få ut av lektionerna.

Om Prova på - så här går det till
Prova på-tillfället är 45 min och kostnadsfritt, och ger dig en uppfattning om hur en teaterlektion kan gå till. Du får chansen att träffa kursledaren och bekanta dig med kurslokalen.

FÖRANMÄLAN ger förtur till Prova på-lektionen! Antalet platser är begränsat.

En vecka efter Prova på-tillfället börjar ordinarie kurs och pågår över terminen. Ordinarie kurs har en kursavgift och kräver en separat anmälan som är bindande.

För vem
Inga förkunskaper krävs.
Denna teaterkurs är både för dig som är nybörjare och för dig som hållit på med teater tidigare.

Nathalie Drakemyr - skådespelare och teaterpedagog med flerårig erfarenhet av att undervisa inom dramatik och skådespeleri. Nathalie har undervisat både barn och vuxna.
Alla våra ledare har genomgått Medborgarskolans pedagogiska grundkurs. Vi har ett ledarutvecklingsprogram som en del av vårt kvalitetssystem. Där erbjuder vi alla ledare kontinuerlig möjlighet till såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling

Klädsel: Rörelsevänliga kläder.

Har du läst våra köpvillkor? Ta reda på viktig information innan du anmäler dig eller vänd dig till oss för upplysning.
Startdatum i din bokningsbekräftelse är preliminärt. Invänta alltid kallelse!

Erbjudande flerkursrabatt
Gå flera kurser inom dans, teater, musik eller sång och få 300 kr rabatt på den andra eller 500 kr rabatt på din tredje kurs (gäller ej för kombinationen bas- och ensemblekurs i teater Hbg).
Går ej att kombinera med andra rabatter. Erbjudandet innefattar kurser på minst 9 kurstillfällen som går parallellt under terminen, och inkluderar ej individuell undervisning. Rabatten är personlig och gäller ej för syskon och familj.

Vid utnyttjande av rabatt - skriv en notering i din anmälan och välj "MEDBORGARSKOLAN FAKTURA", så justeras din kursavgift ner före betalning.

Medborgarskolan

Gasverksgatan 17, Helsingborg