Kungsbacka
5 Okt 2024
Lördagar
895 kr

En helgkurs som erbjuder en grundlig översikt över en rad olika broderistygn som är användbara både för fritt broderi och bundet broderi.
Innehåll
Vår broderikurs omfattar en mängd olika stygn och tekniker, där du kommer att lära dig att variera utseendet på dina broderier för att uppnå önskat resultat. Vi erbjuder även möjligheten att öva på broderiprover för att du ska kunna perfekta dina färdigheter och känna dig trygg i att använda olika broderistygn.

Förkunskaper
Den här kursen vänder sig både till dig som inte har broderat tidigare, och till dig som vill återuppliva gamla kunskaper.

Kursledare
Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans grundläggande cirkelledarutbildning och erbjuds
kontinuerligt möjlighet att delta i vårt interna utbildningsprogram.

Kursmaterial
För fritt broderi (måla med garn):
Medtag fast tyg, brodyrnål med udd, brodyrtråd.

För fast broderi (korsstygn):
Medtag håligt tyg, broderinål utan udd, brodyrtråd.

Medtag även:
Brodyrsax, sybåge, fingerborg, mönster eller skiss.

Bra att veta
Du får en kallelse till kursen innan kursstart. Startdatum är preliminärt och kan
vid behov flyttas fram. Kursen kan komma att ställas in om det inte blir tillräckligt många
deltagare. Vi förbehåller oss rätten att vid behov byta kursledare eller kurslokal.
Som deltagare i Medborgarskolans kurser har du möjlighet att utnyttja vissa förmåner, läs
mer på www.medborgarskolan.se/formaner
Vill du delbetala? Läs mer om hur du gör under rubriken ”Kursavgift och betalning”
www.medborgarskolan.se/om-medborgarskolan/allmanna-villkor