3 Okt 2024
Torsdagar
Camilla Svensson

Fullbokad. Anmäl dig som reserv!

Varmt välkommen till Stygnskolan! Här går vi igenom olika broderistygn som är användbara för både fritt- och bundet broderi.

Innehåll och mål
Kursen innehåller genomgångar av olika broderistygn som är användbara för både fritt- och bundet broderi. Vi broderar prover där vi lär oss en rad olika stygn och hur dessa sedan kan variera beroende på vilket utseende man vill åt.

Upplägg
Grundläggande genomgångar samt praktiskt arbete. Kursen är förlagd två torsdagar i rad, 3/10 och 10/10.

Förkunskaper
Den här kursen vänder sig främst till dig som inte broderat tidigare eller som vill återuppliva gamla kunskaper.

Camilla Svensson som är utbildad i både sömnad och vävning samt en rad olika textila tekniker.

Kursmaterial
Du tar med eget material. Mer information om vad du ska ta med får du med kallelsen.

Utvecklingsmöjligheter
Medborgarskolan har ett brett utbud av fördjupande textila kurser inom stickning, virkning och broderi.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln:
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på www.bokus.com och 10% på Akademibokhandeln.
Läs mer om hur du gör på http://www.medborgarskolan.se/toppmeny/kurser-forelasningar/rabatt-pa-kursmaterial/

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm