Lund
10 Sep 2024
Tisdagar
Victoria Larsson

Stress är något vi alla kan relatera till på ett eller annat sätt. Något som är svårt att undvika då utmaningar alltid kommer att finnas där. Med ökad kunskap och enkla verktyg kan vi lära oss att hantera stress bättre.

Våra stressreaktioner är en naturlig och livsviktig kroppslig reaktion som är till för att aktiveras under en kortare stund. Sen behöver kroppen vila och återhämtning för att fylla på våra energidepåer. Stress blir oftast påtagligt och ohälsosamt när vi utsätts för det under en längre tid, stress kan också komma som en chock om vi är med en händelse som skapar större livsförändringar.

Denna kurs är uppbyggd på 7 tillfällen med olika teman varje gång som innefattar grundläggande kunskap kring vår stressrespons och hur vi kan möta dessa på ett tryggare och mer medvetet sätt. Vi kommer att använda oss av yoga, somatiska rörelse och andning som hjälper oss att medvetgöra och mjuka upp spänningar i kroppen.
Successivt bygger vi upp vår kapacitet att vara med det som är närvarande och med tiden kommer det som en gång upplevs som utmanande att vara mer
hanterbart.

För vem?
Upplever du ångest, oro, utmattningssymtom, kroppssmärtor eller känner du dig fast i ohållbara vanor då kan denna kursen vara något för dig.

Victoria har över 7 års erfarenhet inom yoga och meditation. Traditioner och praktiker som hon har studerat är bland annat Hatha yoga, Biodynamisk
energihealing, Yinyoga, Nervsystemsreglering, Ashtanga yoga och Vipassana meditation.

Kursmaterial
Mjuka yogamattor med tillbehör finns i lokalen att nyttjas. Du kan självklart också ta med egen yogamatta om du vill det.

Ta med mjuka och behagliga kläder. Inga mobiler på under klassens gång.
Har du hälsoproblem så meddela gärna detta innan kursstart så att kursledaren är
medveten om detta.
Kursavgiften går att dela upp på två el tre månader utan extra kostnad.

Är du berättigad till någon form av rabatt (20% för student/senior) eller speciellt erbjudande är det viktigt att du väljer Medborgarskolan faktura (under fler betalningsmetoder) och skriver i meddelande vad det gäller.

ANVÄND DITT FRISKVÅRDSBIDRAG HOS OSS!
Betala in kursavgiften och kontakta oss efteråt på: 075-241 68 50 / region.syd@medborgarskolan.se och begär kvitto som du kan lämna till din arbetsgivare.

Epassi:
Anmäl dig till kursen som vanligt och skriv i meddelanderutan att du betalar genom Epassi. Välj betalningsmetod: Medborgarskolan faktura

Via Epassis (app/hemsida) väljer du det belopp du vill använda hos Medborgarskolan, beroende på hur mycket du har din pott.

Medborgarskolan - Kultur

Bangatan 10 A (en trappa ner), Lund