Stockholm
Ledare
Latifeh Amiri
0 kr

Free Womens populära studiecirkel här fått nya datum. Anmäl dig idag!

Free Women är en ideell förening som utvecklat en unik metod för att hjälpa utsatta kvinnor att möta och förstå sig själva. Vi arbetar med olika övningar i grupp och enskilt som leder till insikter som gör att du kommer närmare din essens. Övningarna leder till att du börjar känna och förstå dina, ofta djupfrysta/nedstängda, känslor och därmed kan känna in vad du verkligen vill.

Vårt arbetssätt bygger upp insikter som leder till självkänsla och självförtroende. Det i sin tur bidrar till du vågar börja sätta sunda gränser och stå upp för du själv vill och våga säga nej. Den här kursen är vägen till ett eget sundare och mera självständigt liv. Möjligheten att kunna påverka ditt eget liv är essentiell för att du som människa ska kunna må bra och känna en tillfredsställelse med dig själv.

Våra utvecklingscirklar riktar sig särskilt till kvinnor som har varit offer för våld/övergrepp och eller förtryck i hemmet, men även i andra relationer. Men alla kvinnor som känner sig lockade av innehållet är välkomna. Vi har skapat våra utbildningscirklar och vårt kursmaterial baserat på egen erfarenhet i kombination med våra erfarenheter i kombination med våra kompetenser som certifierade coacher.

Vi ses söndagarna 27/10, 3/11, 10/11, 17/11, 24/11, 1/12

Varmt välkommen med din anmälan.

Vårt syfte

Är att öka medvetandenivån, bryta destruktiva mönster och skapa långsiktiga förändringar i hos våra deltagare. Vi har genomfört framgångsrika utbildningar i samarbete med kvinnojouren och fått genomgående positiv feedback från våra deltagare. Vår önskan är att bidra till ett mera jämställt och jämlikt samhälle där fler kvinnor vågar leva sin egen sanning i frihet med mod och insikt om vad man själv vill.

Vi är passionerat engagerade i vårt arbete att stötta fler kvinnor till insikter som gör det möjligt att våga tro på sin egen förmåga, stå upp för sig själv och våga ta kontroll över sitt eget liv. Vårt mål är att bidra till ett mera jämställt och våldsfritt samhälle.

Vi är mycket glada för möjligheten att nu kunna erbjuda vår verksamhet i Medborgarskolans regi så att vi kan nå ut till fler kvinnor eftersom vi vet att när man börjar må bättre och vågar stå upp för sig själv blir man också en tryggare och tydligare förälder vilket i sin tur skapar lugnare och tryggare barn.

Lite om oss

Vi är båda Certifierad livscoacher tuffa livsresor bakom oss.
Vi har båda coachat under många år och baserat på våra erfarenheter tagit fram ett koncept där syftet är att ge verktyg till våra deltagare att använda under och efter våra cirklar.

Vårt fokus är att lyfta kvinnor från utsatthet till medvetenhet, mod och självinsikt. Att ingjuta hopp och tro liksom insikt att se lösningar och inte falla tillbaka i destruktivitet lika lätt.
Ju fler vi kan nå och hjälpa ju bättre för allas vår framtid. En enskild person som lyckas förändra sitt liv till det bättre påverkar inte bara den enskilde utan även eventuella barn, familj och vänner liksom framtida generationer ur obalanser, vilsenhet, destruktivitet, misär och kanske våld.

Latifeh Amiri & Sandra Åberg

Lite om vår ideologi

Det råder ofta stor skillnad mellan vår längtan efter hur vi skulle vilja leva och hur vårt liv faktiskt ser ut. I dagens samhälle upplever många en vilsenhet och känner en ständig stress vilket leder till svårigheter att fokusera och hitta en struktur i livspusslet, syftet med våra utvecklings cirklar är därför att ge dig som går våra utvecklingscirklar,
• verktyg att använda när det känns svårt
• bli klar över vad du verkligen vill med ditt liv
• hitta ett inre lugn
• känna dig mer närvarande och delaktig i livet
• få utrymme att stanna upp och upptäcka vägarna till en inre stillhet och förmågan att kunna växla mellan aktivitet och vila
• finna tillit och kraft till att skapa en förändring
• hitta en väg till meningsfullhet och glädje
• mer harmoniska relationer både i kärlekslivet, i arbetet och med vänner.

Efter kursen får du:

• Stärkt självkänsla och självförtroende
• Mod att våga förändra
• Insikt att skapa nödvändiga förändringar
• Mod att förändra situationer du inte är nöjd med
• Bättre fokus att hitta lösningar för din framtid istället för allt fokus på problem
• Förbättrad kommunikationen i dina relationer
• Ökad självkännedom och medvetenhet
• Insikt om vad just du vill
• Ökad motivation
• Lättare att sätta mål och hitta lösningar till det som förut var personliga hinder

Medborgarskolan