Skellefteå
27 Jan 2025
Måndagar
995 kr

Spanska för nybörjare vänder sig till dig som aldrig har läst språket tidigare.

Välkommen att under trivsamma former i en avspänd atmosfär bekanta dig med det spanska språket hos oss!

INNEHÅLL
Under denna kurs tränas vanliga vardagliga situationer: att använda artighetsfraser, gå på café, barer och restaurang,  shoppa, siffror (priser, klockan m.m), använda transportmedel, prata lite allmänt om sig själv samt kunna ställa enkla frågor.

Eftersom syftet är praktiskt kommer vi huvudsakligen att jobba i par eller 3-grupp med olika typer av muntliga övningar.
Spanska är det näst snabbaste språket i världen och därför svårt att förstå. På grund av detta finns i kursboken många hörförståelseövningar som tränar priser, tider och liknande vardagsnödvändigheter.

Att lära sig ett språk är att förstå ett annat sätt att leva och uppfatta verkligheten, så vi kommer också in på interkulturella skillnader, t.ex. vanor och kroppsspråk.
Vi träffas en gång i veckan.

FÖRKUNSKAPER
Det här är en nybörjarkurs så du behöver inte ha några förkunskaper.

KURSLEDARE
Inger Rönnmark, erfaren lärare (gymnasieskolan och vuxenkurser), numera pensionär som passar på att spendera mer tid i Spanien. Hon är också läromedelsförfattare i spanska , bl.a till Vistas-serien som används under denna kurs.

KURSMATERIAL
Boken som vi använder heter Vistas 1 och finns att köpa på bl.a Bokus.

BRA ATT VETA
Preliminärt startdatum - invänta alltid din kallelse till kursen
Ring oss - 0910-71 31 30 för mer information

Medborgarskolan Skellefteå