3 Sep 2024
Tisdagar
Roberto Muñoz Gomez

Spanien och Latinamerika har gjort sig kända för sin kultur inom dans, musik, sång, konst såväl som tjurfäktning, fester och parader. Passa på och lär dig det spanska språket för att kunna få ut så mycket som möjligt av den kulturella mångfalden. ¡Bienvenidos!

Innehåll

Vi pratar om filmer och böcker, om vanliga saker som vi gör under veckan, resor, om att träffar vänner, om mat mm.
Fokus ligger på ordkunskap, att öka det aktiva ordförrådet och på att fortsätta utveckla språket muntligt. Även grammatik vid behov.
Målet är att du ska kunna delta i samtal som kräver ett enkelt och direkt utbyte av information om välkända ämnen.
Du får möta några vardagliga fraser där futurum med ändelser och presens konjunktiv ingår eftersom de är så vanliga i spanskan.

Förkunskaper

- Du kan uppfatta huvudinnehållet i korta, tydliga och enkla budskap och meddelanden.
- Du börjar få grepp om språket och kan uttrycka dig ganska bra i vissa sammanhang.

Roberto Muñoz kommer från Chile och har arbetat på Medborgarskolan sedan 2002. Roberto blev fastanställd på Medborgarskolan 2007. Han har en gedigen utbildning inom pedagogik, dynamisk språkinlärning och stor erfarenhet av heterogena grupper.

Det är något speciellt med våra kursledare...!
Medborgarskolan erbjuder varje termin många bra utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Testa dina kunskaper i spanska
Om du är osäker på vilken nivå du ska välja, kan du testa dina kunskaper på Medborgarskolan, Hagagatan 23, T- Odenplan.
Du kan göra din anmälan på vår hemsida, www.medborgarskolan.se/stockholm. Glöm inte ange vilken tid du vill komma eller ring för bokning 010-157 63 61.
Du kan nivårådgivning online via Teams eller per telefon.
Även på vår hemsida kan du göra testet i spanska. Följ länken nedan.
Språktest i spanska

Kursmaterial

Studiematerialet är enklare artiklar och en lättläst novell. Kreativa övningar i grammatik och lättare hemuppgifter.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på www.bokus.com och 10 % på Akademibokhandeln.
Kampanjkoden får du i din kallelse

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum ca 10 dagar före kursstart.
Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala eller ring 010-157 63 61 så hjälper vi dig.

Medborgarskolan

Hagagatan 23 A, Stockholm