Karlstad
30 Sep 2024
Måndagar

Detta är ingen traditionell språkkurs - fokus ligger på att tala språket. Du lär dig fraser för vanliga samtalssituationer som en resenär möter och övar dialoger som repeteras under hela kursen. Bienvenidos!

Innehåll

Det här är kursen för dig som är nyfiken på spanska eller som vill förbereda dig på ett roligt sätt inför din resa, så att du får ut det där lilla extra. Här får du ett annorlunda och mer lättillgängligt sätt att lära dig språket.

Spanska för resan är en nybörjarkurs i spanska speciellt utformad för dig som står i begrepp att besöka Spanien och snabbt vill komma igång med enkel vardagskommunikation. Dialogerna utspelar sig i situationer man hamnar i som turist; på hotell, restauranger, flygplatser, tåg, bussar och affärer. På vägen får du massor med nyttiga fakta och tips om detta spännande turistland.

I den här kursen behöver du inte några tidigare kunskaper i språket.

Philip Jonasson är uppvuxen med sin familj i Sydamerika, men numer bosatt i Karlstad. Han är tvåspråkig sedan födseln och hanterar både svenskan och engelskan likvärdigt. Philip är en mycket uppskattad, motiverande och dedikerad kursledare.

Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk.
Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs och erbjuds ett internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt personlig och pedagogisk/metodisk utveckling.

Kursmaterial

Hola! : Spanska För Resan av Luis Bertoldi, Estela Gil De Bertoldi

Kurslitteratur ingår inte i kursavgiften. Invänta kallelse (inte bokningsbekräftelsen) innan du köper kursboken!

Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du rabatt på böcker hos Bokus och Akademibokhandeln.
Läs mer om hur du gör på Förmåner

Tips på vidareutveckling

Vill du fördjupa dig i språket erbjuder Medborgarskolan en mängd traditionella kurser i spanska på olika nivåer.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Karlstads Globala Gymnasium

Gustav Anders Gata 7B, Karlstad