Lidingö
14 Okt 2024
Måndagar
Virginia Higa

Passa på och lär dig det spanska språket för att kunna få ut så mycket som möjligt av den kulturella mångfalden.¡Bienvenidos!

Spanien och Latinamerika har gjort sig kända för sin kultur inom dans, musik, sång, konst såväl som tjurfäktning, fester och parader. Att upptäcka kulturen kan du göra på många sätt, från att läsa guideböcker till att utforska landet på egen hand.

Innehåll

Fokus ligger på att prata men du får även lyssna till och läsa dialoger och texter, även grammatik ingår i kursen.

Kursen omfattar 2 x 45 min per tillfälle, vi träffas under 8 veckor.

Inga förkunskaper i spanska behövs.

Virginia Higa kommer från Argentina och har en examen i litteratur och språkvetenskap. Hon har undervisat i spanska i flera år både i Argentina och i Stockholm. Virginia är även författare och översättare och hennes första roman översattes till flera språk, bland annat svenska.

Det är något speciellt med våra kursledare...!
Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk. De flesta har pedagogisk utbildning och erfarenhet av undervisning.
Medborgarskolan erbjuder varje termin många givande utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Testa dina kunskaper i spanska
På vår hemsida kan du göra test i spanska. Följ länken nedan.
Språktest i spanska

Kursmaterial

Information om kurslitteratur kommer

Vi rekommenderar att du köper  kurslitteraturen först  när faktura/kallelse erhållits från oss.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på Bokus.com och 10 % på Akademibokhandeln.
Läs mer om hur du gör på Rabatt på kursmaterial

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum ca 10 dagar före kursstart.
Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala eller ring 010-157 63 61 så hjälper vi dig.

Medborgarskolan Lidingö

Stockholmsvägen 62, Lidingö