Luleå
20 Nov 2024
Onsdagar

Genom en språkkurs hos Medborgarskolan får du möjlighet till en mer meningsfull vistelse utomlands. Efter kursen ska du kunna presentera dig, berätta om dig själv på ett enkelt sett och kunna ställa och besvara enkla vardagliga frågor.

INNEHÅLL OCH MÅL

Genom en språkkurs hos Medborgarskolan får du möjlighet till en mer meningsfull vistelse utomlands. Med kurslitteraturen som stöd arbetar vi med övningar i uttal, stavning, ordkunskap och grammatik men också med praktiska talövningar.

Vi koncentrerar oss på att lära och öva det praktiska vardags språket. Fokus ligger på ordförråd och på att tala och använda spanska otvunget och varierat i olika situationer.

Efter kursen ska du kunna presentera dig, berätta om dig själv på ett enkelt sett och kunna ställa och besvara enkla vardagliga frågor. Också kommer du få en introduktion till uttalet och grundläggande grammatik.

UPPLÄGG
Du lär dig spanska med hjälp av studiematerialet Camiando 1, kursledaren och dina kurskamrater.
Med materialet möter du språket på ett naturligt sätt i texter och dialoger, varierande hörövningar och autentiska texter.
Du lär dig uttal, stavning, ord och fraser för att klara av enkla vardagssituationer.

FÖRKUNSKAPER
Spanska för nybörjare vänder sig till dig som aldrig har läst spanska tidigare.

Här kan du testa din nivå:

KURSLEDARE
Irene Canales kommer från Madrid, Spanien. Lärare i ELE (spanska som andraspråk) vid Europeiska universitetet i Madrid, med två år erfarenhet av språkundervisning. "Jag älskar att lära ut spanska, mitt mål är att undervisa i en säker och bekväm miljö samtidigt som vi har roligt.”

KURSMATERIAL
Caminando 1, isbn: 978-91-27-43714-2, 4:e upplagn, utgiven 2014. Tidigare upplagor kan ej användas. Kursmaterial ingår inte i kursavgiften.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln

Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6% rabatt på www.bokus.com och 10% på Akademibokhandeln.

Läs mer om hur du gör på http://www.medborgarskolan.se/toppmeny/kurser-forelasningar/rabatt-pa-kursmaterial/

BRA ATT VETA
Startdatum är preliminärt. Invänta alltid kallelse från oss.

Kursdatum 20/11, 27/11, 4/12, 11/12, 18/12 under 2024 samt 8/1, 15/1, 22/1 under 2025

Medborgarskolan Luleå

Sandviksgatan 81, Luleå