Karlstad
3 Sep 2024
Tis, Fre

Rörelse, utveckling, hälsa och gemenskap - Det är vad vi inriktar oss på när vi träffas på motionscentralen på Skutberget.

Att bli äldre behöver inte innebära försämrad hälsa och livskvalitet. Däremot är det viktigt att försöka påverka hälsan genom hela livet med olika hälsofrämjande och förebyggande insatser.

På Skutberget träffas vi för att motionera tillsammans. Vi gör rörelser och övningar som gynnar styrka, smidighet och balans. Tillsammans pratar vi om saker som kan öka vårt välmående och bevara vår hälsa.

Förkunskap

Inga förkunskaper krävs. Alla är välkomna och deltar efter egen förmåga och dagsform.

Eva är en glad, positiv och hängiven ledare. Med bakgrund som elitidrottare har hon oerhört mycket erfarenhet och kunskap från idrott och hälsa. Idag är Eva själv senior och menar att rörelse och gemenskap är en viktig pusselbit i att må bra, och att kunskap om rörelseapparaten samt förståelse för vad som gynnar vår kropp, ger motivation till att hålla oss aktiva.

Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Vi träffas på tisdagar och fredagar kl 10:00. Ta med vattenflaska.

Medborgarskolan förbehåller sig rätten att ändra datum för första träffen eller ställa in kursen vid för få anmälda.

Skutbergets motionscentral

Skutbergsvägen 315, Karlstad