Vännäs
23 Okt 2024
Onsdagar

Att skapa olika saker genom återbruk är kul. Gör man det tillsammans med andra blir det ännu mer inspirerande och trevligt!

UPPLÄGG
Under denna kurs får du lära dig olika tekniker för att skapa bland annat blommor i textil. Vi kommer att arbeta med tyg, tråd, snören, knappar, ståltråd, pärlor och rad andra spännande material.
Vi varvar teoretiska genomgångar med praktiskt arbete. Det mesta kommer vi att sy och skapa för hand. Men känner man att vissa detaljer bör sys på symaskin så går det ju också bra. Ta i så fall med dig din symaskin.

MÅL
Målet är att du ska komma igång i ditt skapande. Våga utforska nya områden och lära dig att återbruka det material du har kring dig.

FÖRKUNSKAPER
Du behöver inga förkunskaper för att kunna delta i denna kurs.

MATERIAL
Visst grundmaterial kommer att finnas i kurslokalen. Men du får gärna ta med dig eget material du har hemma. Gamla kläder eller andra tyger, knappar etc.

KURSLEDARE
Ledare för kursen är Anna-Maria Andersson som arbetar som lärare och själv brinner för allt var återbruk är oavsett om det handlar om textil, papper, trä eller rester från trädgården. Återbruk är framtiden!

Observera att datum för kursstart är preliminärt och kan komma att ändras. Medborgarskolan förbehåller sig rätten att justera startdatum så invänta alltid kallelse.

BRA ATT VETA
Kurslokalen ligger i källarplan, behöver du nyttja vår entré med hiss så hör av dig innan kursstart.

Har du frågor kontakta:
Victoria Kreuger, verksamhetsutvecklare Medborgarskolan