Växjö
10 Nov 2024
Söndagar
210 kr

Drömmer du om att skapa personliga julkort till nära och kära, men känner att du inte kan rita? Då är denna kurs perfekt för dig!

Tillsammans med illustratören och författaren Maria Davidsson får du lära dig grunderna i att rita enkla och charmiga julmotiv – helt utan krav på tidigare erfarenhet eller talang.

Maria, som har lång erfarenhet som tidningsillustratör och frilanstecknare, har skapat hundratals julkort och vykortsmotiv för olika kortförlag. Dessutom har hon designat företagsjulkort för kunder som önskar sina egna, unika motiv.

Under kursen får du med hjälp av Marias guidning teckna motiv som passar perfekt för julkort, som tomtar, katter, julgröt och pepparkakor. Allt sker i en avkopplad och lekfull atmosfär, där kreativiteten står i fokus.

Kursinformation:

Inga förkunskaper krävs – alla kan vara med!

Material:

• Ta med tjockt ritpapper eller akvarellblock, färgpennor eller akvarellfärger samt penslar.

Viktig påminnelse: Lämna laptop hemma, mobilen i fickan och ge dig själv en paus från skärmar – fokusera helt på din kreativitet!

Kursen riktar sig till vuxna och hålls under två söndagstillfällen:

• Datum: 10/11 och 17/11
  • Tid: 15.00 – 17.15
  • Plats: Medborgarskolan, Vintervägen 2, Växjö
  • Kostnad: 210 kr

Välkommen till två kreativa och inspirerande eftermiddagar där vi lämnar teknikstress bakom oss och istället fördjupar oss i julens härliga motiv!

Medborgarskolan Växjö

Vintervägen 2, Växjö