Falun
Dag
Lördag
Hanna Nyman

Av exklusiva italienska papper skapar designern och illustratören Backtopoetry en magisk värld! Vill du pröva att skapa fantastiska blommor i papper? Ja då är denna workshop för dig!

Innehåll

Välkommen på en riktigt kreativ workshop! Vi kommer göra pappersblommor på olika sätt - blommor på stjälk och blommor utan stjälk. Vi jobbar med italienskt crepepapper och du gör så många du vill och hinner. Se mer hos Back to poetry

Du kommer få grunderna för att fortsätta hemma och utveckla din personliga stil. Det kommer bli kreativt, säkert lite kladdigt men framförallt väldigt roligt!

Förkunskaper

Inga förkunskaper krävs men det är bra om du tar med dig en sax.

Upplägg

Workshopen är en dag och håller på mellan 1300-1800 med plats för lunch/fika.

Kursledare för workshopen är Hanna Nyman. Hanna är personen bakom Backtopoetry. Hon är utbildad på Konstfack och började jobba med papper redan under studietiden.

Intresset för blommor kommer från Hannas mormor som var florist. Minnen från att sitta på disken i blomsterbutiken när mormor band buketter ligger henne varm om hjärtat.

Efter examen jobbade Hanna många år som illustratör och printdesigner inom mode. Idag driver hon sitt egna företag Backtopoetry i Stockholm med uppdrag inom produktdesign, illustration, props för plåtningar och event.

Gå gärna in på Instagramkontot @backtopoetry för att se mer.

Kursmaterial

Kursmaterialet ingår inte i kursavgiften men kan köpas av kursledaren på plats. Kostnaden för startkitet är 250kr betalas direkt till kursledaren. Du betalar med kort. Lån av verktyg ingår i kurskostnaden. Men ta gärna med en sax.

Välkommen till oss

• För dig som vill ta med lunch finns micro och kylskåp att tillgå.
  • Kaffe och te finns att  köpa.
  • Parkering finns i närheten av lokalen.
  • Buss och tåganslutning i närheten.

Medborgarskolan och folkbildning

Folkbildning skapar vi tillsammans i studiecirklar som drivs framåt genom kunskapsutbyte. Studiecirkeln är folkbildningsrörelsens klassiska kursform och kan handla om stort och smått, lokalt och globalt. Den kan genomföras vid träffar eller på distans och den enskilde deltagaren kan påverka cirkelns upplägg och innehåll efter demokratiskt inspirerad modell.

Medborgarskolan är ett humanistiskt studieförbund som ger dig möjlighet att lära, utvecklas och utbyta erfarenheter och tankar med andra människor. Vi har en bred verksamhet och samarbete med föreningar och organisationer inom många olika ämnen.

Medborgarskolan Falun

Åsgatan 27A, Falun