Start date
Arr nr
Price

About event

Välkommen till vår studiecirkel där vi övar sång och språkträning med jultema!

Upplägg

Vi sjunger svenska julsånger, samtidigt får du möjlighet att lära dig mer om svenska jultraditioner och träna språket på ett roligt och avslappnat sätt tillsammans med andra.

Du behöver inte ha någon tidigare erfarenhet av att sjunga i grupp – det räcker att du tycker om att sjunga och vill fira in julen med musik och språkträning i gemenskap.

Plats: Medborgarskolan, Hagagatan 23A

Kostnad: Gratis

Schema:

• Onsdag den 13 november kl. 18:30-20:00
  • Onsdag den 20 november kl. 18:30-20:00
  • Onsdag den 27 november kl. 18:30-20:00
  • Onsdag den 4 december kl. 18:30-20:00
  • Onsdag den 11 december kl. 18:30-20:00
  • Onsdag den 13´8 december kl. 18:30-20:00
  •

Efter studiecirkelns genomförande kommer vi att sjunga sångerna vi övat på, på Stadsmuseet utomhusgård den 22 december, fjärde advent, kl 15.00. Du behöver inte ha varit med på alla träffarna för att vara med på uppspelet.

Anmälan:  Om du har LMA-nummer kan du anmäla via hemsidan. Har du svenskt personnummer eller samordningsnummer så ska du maila ditt LMA-nummer/samordningsnummer, fullständiga namn, adress, telefonnummer och mailadress till folkbildning@medborgarskolanstockholm.se.

Om cirkelledare
Sara Hedberg är en erfaren sångerska och gitarrist som har skrivit egen musik i hela sitt liv. Hon spelar i flera rockband och arbetar också på Stadsmuseet i Stockholm. Hon kommer att leda oss genom sångövningarna med glädje och energi! Hon har valt ut lämpliga sånger som passar olika nivåer av svenska. Du behöver inte ha någon tidigare sångvana för att vara med, bara lust att sjunga samtidigt som du lär dig svenska språket!

Intyg
Ett intyg kan utfärdas till dig om du uppfyller följande villkor: du måste närvara vid dem tre första sammankomsterna.

Studiecirkeln görs med stöd från Stockholms stad.

Event place

Medborgarskolan