Vännäs
29 Okt 2024
Dag
Victoria Kreuger

Folkbildning är en viktig del för vårt samhälle. Vill du vara med och tycka till och utveckla folkbildningen i Vännäs?

Folkbildningen behövs för ett väl fungerande samhälle. Nu behöver vi kraftsamla för att föra utvecklingen framåt och inte bara nöja oss i de nerdragningar som drabbat alla studieförbund i Sverige.

Vill du vara med i ett Seniorråd hos oss?

Tanken är att samla ett gäng seniorer (och eller daglediga) som skulle kunna verka som en liten referensgrupp i Vännäs. I denna grupp kan vi dryfta nya idéer på verksamhet som just du efterfrågar. Vad önska ni fanns att göra i Vännäs? Vad saknas? Vad vill just du göra på din fritid? Är det något särskilt ämne som intresserar dig? Är du kanske en person som själv skulle kunna vara verksam som ledare hos oss eller kanske du känner någon som har lust att testa att leda andra.

Det kan handla om allt från rena studiecirklar i ett ämne som du är intresserad av eller skapa mötesplatser för demokrati och utbyten, föreläsningar eller annat.

Vi måste hjälpas åt för att få behålla de studieförbund som finns på vår ort. Försvinner studieförbunden så försvinner mycket som man kanske inte tänker på i form av mötesplatser, event, kurser och stöd till det lokala föreningslivet.

Kom och tyck till! Din åsikt är viktig!

Mötet leds av Victoria Kreuger, verksamhetsutvecklare på Medborgarskolan

Medborgarskolan