Ludvika
9 Okt 2024
Onsdagar

Salsa är ett roligt sätt att träna och ett underbart sätt att träffa nya människor.

Lär dig att dansa salsa!
Nu har du chansen att lära dig att dansa salsa i vår nybörjarkurs, speciellt framtagen för dig med liten eller ingen danserfarenhet. Denna populära latinamerikanska dans dansas över hela världen och nu kan du lära dig dansstegen här i Ludvika!

Innehåll

Först kommer du att lära dig att dansa de grundläggande stegen i salsa individuellt för att sedan lära dig hur du dansar med en partner. Vecka för vecka kommer vi att bygga vidare på en dansrutin. Salsa är en partnerdans. Du behöver ingen partner för att anmäla dig till kursen. Klassen är utformad så att ni alltid är roterande partners så att ni har dansat med flera dansare under en session. Detta är det bästa sättet att bygga upp dina danskunskaper så att du blir en mångsidig dansare.

• Onsdagar 18.30-19.25
  • En dag i veckan under fem veckor
  • Varje lektion är 55 minuter

Ha bekväma kläder du kan röra dig i och bekväma skor. Ta med en vattenflaska.

Ingen erfarenhet av salsadans behövs.

Språk

Alla sessioner leds på engelska så vissa kunskaper i det engelska språket krävs.

Möt Annemarie Anang, en mångsidig konstnär och utbildare som skapar vågor i konst- och utbildningsvärlden. Annemarie har dansat salsa runt om i världen i mer än 20 år och med en bakgrund inom dans, musik, litteratur och utbildning tar hon med sig en mångsidig kompetens till sin roll. Annemarie började sin dansresa som barn på Italia Conti Academy of Theatre Arts i London.

Annemarie utsågs nyligen till konstnärlig ledare för nya CandleLight Studios i Grängesberg.

Annemarie kommer ursprungligen från London och kallar nu Sverige för sitt hem. Hon omfamnar sin nya omgivning och är engagerad i att berika kulturlandskapet och inspirera andra genom sin passion för konsten.

Använd ditt friskvårdsbidrag hos oss

Skatteverket godkänner att du använder ditt friskvårdsbidrag (som de flesta får av sin arbetsgivare) till att gå denna kurs. Gå en eller flera kurser, beroende på hur stort ditt bidrag är. Kontakta oss via hej.mitt@medborgarskolan.se så hjälper vi dig.

• När kursens alla tillfällen har passerat är det bara att återanmäla sig om du vill fortsätta.
  • Kursstart kan komma att ändras och att startdatum är preliminärt. Observera att du alltid får en kallelse innan kursstart.
  • Läs mer om delbetalning eller om våra allmänna villkor.
  • Vid frågor, funderingar eller specifika behov, tveka inte att kontakta Alexander Högbom på 0727291691 eller alexander.hogbom@medborgarskolan.se
  • OBS! Kontollera din skräppost. Du får en kallelse/faktura via mail och i vissa fall händer det att mail från oss hamnar där.

Medborgarskolan och folkbildning

Folkbildning skapar vi tillsammans i studiecirklar som drivs framåt genom kunskapsutbyte. Studiecirkeln är folkbildningsrörelsens klassiska kursform och kan handla om stort och smått, lokalt och globalt. Den kan genomföras vid träffar eller på distans och den enskilde deltagaren kan påverka cirkelns upplägg och innehåll efter demokratiskt inspirerad modell.

Medborgarskolan är ett humanistiskt studieförbund som ger dig möjlighet att lära, utvecklas och utbyta erfarenheter och tankar med andra människor. Vi har en bred verksamhet och samarbete med föreningar och organisationer inom många olika ämnen.

Medborgarskolan Ludvika

Myggatan 3, Ludvika