Trumpinnar som slår på trummor så att de vibrerar.

Workshop bódhrantrumma med Rónán O´Snodaigh - Världsmusikfestivalen Skara

Skara
15 Nov 2024
Dag
Anna van der Tol

Workshop- bódhrantrumma med Rónán O´Snodaigh- en del av Världsmusikfestivalen Skara

Bodhrán (uttalas ”bå-ronn”) heter den irländska handtrumman, som ofta används inom den irländska folkmusiken. Den kallas ibland för the pulse of Irish music. I denna workshop får du tillsammans med andra och under ledning av en av världens bästa bodhránspelare, Rónán O´Snodaigh, hjälp att frigöra din egen inre rytm.

Workshopen vänder sig till både nybörjare och avancerade bodhranspelare. Deltagarna lär av varandra. Som nybörjare får du lära dig grundslagen och får en fördel av att hålla rytmen tillsammans med övriga deltagare, samtidigt som du lär genom att se vad de avancerade ”bodhránisterna” kan göra. Är du en erfaren eller avancerad bodhránspelare ges du möjlighet att experimentera och utforska nya tekniker med stöd av de stabila rytmer som deltagarna skapar tillsammans.

Datum: Fredagen den 15 november
Tid: 16.15-18.00
Plats: Stureplan

Avgift: 230 kr. I avgiften ingår även en matig middagssmörgås med dryck. Meddela ev. specialkost till anna.vandertol@medborgarskolan.se