Lund
18 Sep 2024
Onsdagar

Att börja med Qigong träning är som att öppna fönstret till ditt inre lugn. Qigong är en gammal och välbeprövad teknik och konst, som ger dig verktyg för att optimera din energi, dig själv och ditt liv.

Qigong är mer än 2000 år gammal och är en integrerad del av Traditionell Kinesisk Medicin (TCM) där man använder enkla kroppsövningar i kombination med andning och koncentration.
Regelbundet utövande av Qigong ökar välbefinnandet och den mentala närvaron, stimulerar immunförsvaret, ger ökad smidighet och koordination, minskar stress, lindrar led- och ryggsmärtor, sänker blodtryck och hjärtfrekvens samt underlättar matsmältningsprocessen.

Kursen ger dig verktyg som kan minska den fysiska eller mentala spänningen som är konsekvenser av vår moderna livsstil.

KURSLEDARE
Patrick Bacquin har undervisat Qigong i över 20 år till olika grupper, så som dansare, musiker, affärsmän, personer med funktionshinder samt pensionärer. Han studerade i Kina och Frankrike. Han är certifierad i akupunktur och traditionell kinesisk medicin (medlem i Svenska Akupunkturförbundet). Han är även certifierad instruktör i Mindfulness.

FÖR VEM?
Den här nivån passar dig som redan gått nybörjarkursen, eller om du tränat Qigong förut och känner till grunderna.

BRA ATT VETA
Ha mjuka sköna kläder som du rör dig lätt i. Ha gärna mobilen avstängd när du kommer i lokalen.

ANVÄND DITT FRISKVÅRDSBIDRAG HOS OSS!
Betala in kursavgiften och kontakta oss efteråt på: 075-241 68 50 / region.syd@medborgarskolan.se och begär kvitto som du kan lämna till din arbetsgivare.

Epassi:
Anmäl dig till kursen som vanligt och skriv i meddelanderutan att du betalar genom epassi. Välj betalningsmetod: Medborgarskolan faktura
Via Epassis (app/hemsida) väljer du det belopp du vill använda hos Medborgarskolan, beroende på hur mycket du har din pott.

Folkets Hus

Kiliansgatan 13, Lund