Vännäs
5 Okt 2024
Lör, Sön

Näver är ett spännande material med många möjligheter!

Upplägg

Näverslöjd med utrymme för kreativitet. Näver är ett fantastiskt material fullt av möjligheter. Du får bekanta dig med olika tekniker som används för att skapa föremål av näver. Fläta näver och skapa en korg, ett fat eller pärlor till halsband.
Under kursen får du lära dig bland annat:
- Hur man förbereder sitt näver.
- Grundflätning
- Sidoflätning
- Avslut på flätningen
- Hur man kan dekorera sitt alster med t.e.x. pärlor. band och annat material

Ledare för kursen är Anna-Maria Andersson som arbetar som lärare och själv brinner för allt var återbruk är oavsett om det handlar om textil, papper, trä eller rester från trädgården. Hon ör mycket kreativ och ser möjligheter i allt!

Inga förkunskaper krävs, alla är välkomna!

Kursmaterial

Allt kursmaterial ingår. Har du eget näver så ta gärna med det samt om du har skärmatta, skärknivar hemma som du gärna vill använda.

Vi bjuder på fika under kursdagarna. Lunch tar du med dig själv. Kyl, frys, spis, mikro etc finns i lokalen. Lokalen ligger i källarplan men handikappanpassade entré med hiss finns med ingång från innergården. Meddela oss om du vill nyttja den handikappanpassade entrén.

Vid frågor kontakta:
Victoria Kreuger, verksamhetsutvecklare på Medborgarskolan