Föreläsning

Mitt hem blir min fristad - inredning med enkla och billiga medel

Hörnefors
21 Okt 2024
Dag

Människor underskattar hemmet och förstår inte betydelsen av ett hem i harmoni, nu kan du lära dig knepen!

Idag mår sorgligt nog många människor dåligt. Människor har dålig ekonomi och sociala medier gör att många blir stillasittande, fysiskt inaktiva som i sin tur eliminerar fysiskt skapande.

Många människor tar sig inte tid och inte ansvar att göra och skapa något bra för sig själv eller sin familj. De ser inte de möjligheter som de själva bär på och det ser inte det som de har runt omkring sig.

Upplägg

Under kvällen får vi följa med i en resa från ett hem i kaos till ett hem i harmoni.
Till grund ligger boken "Mitt hem blir min fristad" och vi kommer att titta lite närmre på bland annat:
- Var och hur ska man börja?
- Behov och funktion i ett hem.
- Passion och känsla
- Intresse och egen stil
- Färger och belysning
- Grupperingar och de fem elementen

Du upptäcker att man inte behöver köpa en massa nytt och dyrt för att skapa ett hem i harmoni. Precis alla ska ha möjlighet att få glädjas i sin egen bostad och det är inte plånboken som ska styra. Gör ditt hem trivsamt på ett busenkelt sätt!

Förkunskap

Ingen förkunskap behövs för att delta.

Elisabeth Boström författare till boken "Mitt hem blir min fristad" kommer att leda kvällen. Elisabeth är undersköterskan som brinner för inredning och att hjälpa andra. Hon är certifierad inredare och homestylist.

Plats: Kvällen genomförs på Hugås Veranda i Hörnefors.

Kursmaterial

Fika ingår i kursavgiften och signerade exemplar av boken "Mitt hem blir min fristad" kommer att finnas till försäljning.

Kurs

En kurs med utgångspunkt från boken kommer att genomföras under våren för de som vill fördjupa sig och börja jobba mer aktivt med att skapa sitt hem till en harmonisk plats att vistas i.

Frågor och info kontakta:

Victoria Kreuger, verksamhetsutvecklare på Medborgarskolan
victoria.kreuger@medborgarskolan.se