Helsingborg
4 Sep 2024
Dag

Det är här det börjar! Älskar du att dansa, sjunga och spela teater, kan du inte låta bli att showa? Då har du kommit rätt! I minimusikal utvecklar vi på ett lekfullt sätt grunderna inom dans, sång och teater samt med målet att stärka varje barns självkänsla och ha kul.

I minimusikal får barnen öva upp känslan och glädjen i att röra sig i takt med musiken, utföra lättare dansrörelser och koordinera steg. Stegen kombineras så småningom med sång och sceniskt uttryck. Vi använder oss av kända och omtyckta låtar ur pop och musikal.

Om Prova på
På provlektionen får ni testa hur en minimusikal-klass kan gå till. Barnen får bekanta sig med lokalen och träffa läraren. Passa på att fråga henne om det är något barnet undrar!
Kurserna har planerad start inom en eller ett par veckor, beroende på hur fort vi får anmälningrar.

Vi ser gärna FÖRANMÄLAN. Det är inget krav, men antalet platser på prova på-klassen är begränsat och föranmälda har förtur.

För vem
Barnen behöver inga förkunskaper men gärna ett stort intresse för musik och dans. Barnet ska ha fyllt 8 år eller fylla 8 inom någon månad efter kursstart.

Matilla Yttergren 26, dansare och musikalartist med en Bachelor i Musical Theatre från Glasgow, har lång erfarenhet av undervisning för alla nivåer och åldrar. Förutom många års arbete som musikalartist har hon har undervisat på flera olika dansskolor, kulturskolor och är certifierad Les Mills-instruktör. Matilla undervisar i allt från balett och tåspets till jazz, street och commercial dans till teater. På Matillas lektioner finner ni sång- och dansglädje, med fokus på teknik, musikalitet, träning och konstnärligt uttryck.

Alla våra ledare genomgår Medborgarskolans pedagogiska grundkurs. Vi har ett ledarutvecklingsprogram som en del av vårt kvalitetssystem. Där erbjuder vi alla ledare kontinuerlig möjlighet till såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling

Välj gärna mjuka kläder som är lätta att röra sig i.

Har startdagen redan passerat? Det går bra att komma med på kursen ändå! Gör en efteranmälan - välj "MEDBORGARSKOLAN FAKTURA" vid anmälan, så drar vi av för de tillfällen som redan passerat innan du betalar.

Läs våra köpvillkor innan du anmäler dig! Anmälan är binande, ta reda på viktig information innan du anmäler dig, eller vänd dig till oss för upplysning.

Invänta alltid Kallelse innan du går till kurslokalen!

Erbjudande
Gå två kurser inom dans, musik, teater eller sång och få 300:- rabatt på den andra, eller 500:- rabatt på din tredje kurs. Går ej att kombinera med andra rabatter. Erbjudandet innefattar parallellt löpande kurser med minst 9 kurstillfällen, och ej individuell undervisning. Rabatten är personlig och gäller ej för syskon och familj.

Kan du utnyttja rabatt? Välj i så fall "MEDBORGARSKOLAN FAKTURA" vid anmälan, så justerar vi fakturan innan du betalar.

Medborgarskolan

Gasverksgatan 17, Helsingborg