Lund
7 Nov 2024
Dag

Kom och hör Linde Lindkvist tala om mänskliga rättigheter och delta i diskussionerna därefter! Vi bjuder på fika och en trevlig atmosfär.

Vi har nöjet att välkomna Linde Lindkvist till Humanisternas samtal om mänskliga rättigheter!

Linde Lindkvist är docent i mänskliga rättigheter och gästforskare vid Historiska institutionen vid Lunds Universitet. Han är även utredare vid Institutet för mänskliga rättigheter i Lund samt expert på religionsfrihet, tros – och övertygelsefrihet.

Värd: Ingrid Klink.
Var: Medborgarskolan, Bangatan 6 i Lund
När: Torsdag 7 november kl 18:00-19:15
(Samtal och information 18:00-18:45, fika och diskussion 18:45-19:15)

Föreläsningen är kostnadsfri, men föranmälan krävs!

Mer om Humanisterna
Humanisterna är ett samfund som med en sekulärhumanistisk idé - och värdegrund. Humanisterna som organisation arbetar för ett sekulärt samhälle där skillnaden mellan religion och politik respekteras och genomförs fullt ut.

Det som är grundläggande för humanisterna är att slå vakt om individens frihet och sträva efter att de mänskliga rättigheterna skall vara överordnade religiösa dogmer, normer och värderingar. Här kan ni läsa mer om Humanisterna.

Vid frågor eller funderingar hör av dig till oss på Medborgarskolan
Mejl: region.syd@medborgarskolan.se

Medborgarskolan-Bangatan 6