Helsingborg
19 Sep 2024
Torsdagar
Annelie Hennigor

Medicinsk yoga vänder sig till alla oavsett hälsotillstånd och fysisk förmåga. Yogan används idag som ett verktyg inom rehabiliteringen i sjukvården.

Vi använder oss av andningsövningar, rörelser, vila och meditation som bland annat minskar stresshormoner, förbättrar sömnen, stärker immunförsvaret och ger ett lugnare och tryggare sinne. Syftet är att få ökad rörlighet i kroppen på ett hälsosamt och varsamt sätt.

Svensk forskning visar att Mediyoga bland annat:
-lindrar ryggproblem
-hjälper mot värk i kroppen
-sänker högt blodtryck
-förbättrar hjärthälsan
-dämpar ångest och oro
-förbättrar syresättning och cirkulation
-ger ökad rörlighet

Förutom dessa dokumenterade effekter ger Mediyoga en möjlighet till djupare kontakt med dig själv, ökad medvetenhet och bättre självkänsla.

Via länken kan du få ytterligare information kring Mediyoga. www.mediyoga.se

FÖR VEM?
Kursen passar dig som är helt nybörjare.
Mediyoga anpassas utefter dina behov och den kan göras på golvet eller sittandes på en stol. Rörelserna är enkla, mjuka och inte på något vis belastande. Därför passar övningarna alla, oavsett ålder och hälsotillstånd.

KURSLEDARE
Annelie Hennigor

KURSMATERIAL
Ta gärna med egen yogamatta samt en filt om du har (ett visst antal mattor finns annars att låna i lokalen)

BRA ATT VETA
Du bör ha mjuka sköna kläder som du rör dig lätt i, vi är barfota eller har strumpor. Ät inte en större måltid innan kursen. Stäng gärna av mobilen innan du kommer in i lokalen. Kursavgiften går att dela upp på två el tre månader utan extra kostnad.

ANVÄND DITT FRISKVÅRDSBIDRAG HOS OSS!
Betala in kursavgiften och kontakta oss efteråt på: 075-241 68 50 / region.syd@medborgarskolan.se och begär kvitto som du kan lämna till din arbetsgivare.

Epassi:
Anmäl dig till kursen som vanligt och skriv i meddelanderutan att du betalar genom epassi. Välj betalningsmetod: Medborgarskolan faktura          Via Epassis (app/hemsida) väljer du det belopp du vill använda hos Medborgarskolan, beroende på hur mycket du har din pott.

Medborgarskolan

Gasverksgatan 17, Helsingborg