Karlstad
27 Okt 2024
Dag

Fullbokad. Anmäl dig som reserv!

Den medicinska yogan har sin bas i Kundaliniyogan, de utvalda rörelserna är baserade på medicinsk forskning för sin förmåga att stimulera kroppens självläkande krafter.

Innehåll

Upptäck hur medicinsk yoga kan hjälpa dig att hitta balans och lugn i vardagen. Under detta pass kommer vi att fokusera på andning, mjuka rörelser och avslappningstekniker som är anpassade för att stödja både kropp och sinne. Oavsett om du är nybörjare eller har tidigare erfarenhet är du varmt välkommen att delta.

Upplägg

Detta är ett prova på tillfälle på 45 min. En kurs på 5 tillfällen erbjuds under höst/vinter

Förkunskaper

Inga förkunskaper krävs! Var och en gör så gott man kan utifrån sina egna förutsättningar.

Carolina är en glad och positiv person som sprider glädje omkring sig. Hon brinner för att inspirera andra till det som yogan givit henne; Lugn, självkärlek, styrka och harmoni i livet. Alla våra kursledare genomgår Medborgarskolans introduktionskurs och erbjuds ett gediget internt utbildningsprogram med möjlighet till fortsatt individuell utveckling.

Kursmaterial

Klä dig i bekväma kläder som inte sitter åt och bara fötter eller strumpor. Det finns yogamatta och filt på plats, men vill du ha ditt egna är det bara att du tar med dig det.

Till den här kursen kan du använda ditt friskvårdsbidrag.

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum cirka en vecka före kursstart.

Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala.

Anmäl dig till Medborgarskolans kurs, klicka på knappen ”Anmäl” i rutan högre upp på sidan.

Medborgarskolan Herrhagen

Vasagatan 8, Karlstad