Norrköping
Marie Louise Eriksson

Måla i trevligt sällskap med andra! Aktiviteten passar utmärkt för dig som vill lära dig måla eller utveckla din talang eller är nyfiken och som vill ha gott sällskap.

Förbered dig på en två timmar lång inspirerande och utvecklande upplevelse.
Du deltar i en aktivitet med likasinnade och lär dig måla eller utvecklar din talang.
Deltagarna är en blandning av kompletta nybörjare och hobbykonstnärer som tycker det är kul att få ny inspiration i trevligt sällskap. Är du bara nyfiken? Då passar du också in!

En erfaren ledare delar med sig av sina tips och du får professionell guidning steg för steg eller målar helt fritt.
Detta är ett perfekt tillfälle att upptäcka eller utveckla ditt konstnärliga sinne!

Tillfället kan vara akryl- eller akvarellmåleri, och på önskemål teckning med blyerts. Meddela speciella önskemål.

Boka separat tillfälle

Boka ett tillfälle med kompisgänget, arbetsgruppen, jubilaren eller familjen. Min ca 6 deltagare, max ca 12 deltagare.
Minimiålder 9 år.

Hör av dig till oss på norrkoping@medborgarskolan.se för att boka separat.

295 kr/deltagare inkl materialet. Du får med dig en fin tavla hem!

Upplägg

• Vi träffas under två timmar i en måleriworkshop i Medborgarskolans lokaler på Tegelängsgatan 11B, ett stenkast från citykärnan.
  • Ta gärna med egen dryck och tilltugg, om du vill, annars ingår alkoholfri dryck och snacks i kursavgiften.
  • I lokalen finns kylskåp och mikro.
  • Kaffe och te ingår i avgiften.

Kursledaren är med hela tiden och hjälper dig hela vägen från det första penseldraget till färdig tavla.

Alla våra ledare har genomgått Medborgarskolans pedagogiska grundkurs som är anpassad för vuxenutbildning. Vi har ett ledarutvecklingsprogram som en del av vårt kvalitetssystem. Där erbjuder vi alla ledare kontinuerlig möjlighet till såväl personlig som pedagogisk/metodisk utveckling.

Material

• Väl på plats får du allt du behöver för att måla. Penslar, duk/papper och färger.
  • Ett litet tilltugg och dryck ingår.
  • Ta gärna med förkläde, några finns att låna, eller oömma kläder.

• Kursstart kan komma att ändras och att startdatum är preliminärt. Observera att du alltid får en kallelse innan kursstart.
  • Våra lokaler är tillgänglighetsanpassade.
  • Läs mer om delbetalning eller om våra allmänna villkor.
  • Vid frågor, funderingar eller specifika behov, tveka inte att kontakta oss.

Medborgarskolan och folkbildning

Folkbildning skapar vi tillsammans i studiecirklar som drivs framåt genom kunskapsutbyte. Studiecirkeln är folkbildningsrörelsens klassiska kursform och kan handla om stort och smått, lokalt och globalt. Den kan genomföras vid träffar eller på distans och den enskilde deltagaren kan påverka cirkelns upplägg och innehåll efter demokratiskt inspirerad modell.

Medborgarskolan är ett humanistiskt studieförbund som ger dig möjlighet att lära, utvecklas och utbyta erfarenheter och tankar med andra människor. Vi har en bred verksamhet och samarbete med föreningar och organisationer inom många olika ämnen.

Norrköping Medborgarskolan

Tegelängsgatan 11 B, Norrköping