Föllinge
13 Okt 2024
Söndagar
0 kr

De här Må Bra Söndagarna är för dig som längtar att få röra dig till musik, fritt från krav och dömande i en härlig och energigivande atmosfär. Du får lära dig lätta stegkombinationer till latinska dansstilar liksom till Afro och Street som gör att du övar upp din kroppsmedvetenhet och stärker din självkänsla.

Du kan ha dansat tidigare, men du kan också vara helt oerfaren. Det viktiga är inte att du gör rätt, utan att du gör. Att du hittar din rörelse & din rytm, ditt unika uttryck. Att du tillåter dig själv att släppa loss, då snackar vi om att få fart på livsandarna. Din livsenergi kommer att flöda och din självkänsla stärkas. Det är hälsa för kropp och själ.

Ju mer du vågar släppa loss & utmana dig själv desto mer får du ut. Tuff eller blyg, när vi ger oss i kast in i dansens underbara värld handlar det helt plötsligt bara om att mötas i glädje. De som varit med hittills har lämnat salen med ett solskensleende och som om de svävade ut på rosa moln. Häng på!

Upplägg
Du får lära dig enkla stegkombinationer & rörelsemönster till stilar som Afro, Street, Zumba och allt däremellan. Härliga stilar och härlig musik som gör att pulsen höjs och energin flödar. Som bonus kommer du bli starkare & smidigare. Vi avslutar med lite avslappning och stretch på yogamattan.

Målgrupp
Rekommenderad ålder från 15 år och inget tak uppåt.

Förkunskap
Du behöver inte ha dansat tidigare, du kan vara begåvad med två vänsterfötter eller avsaknad av taktkänsla. Det funkar ändå! Du hänger på utifrån dina egna förutsättningar.
Det enda krav jag har är att du vågar bjuda lite på dig själv & tillåta dig ha roligt på golvet med oss andra. Vid frågor & funderingar, hör av dig till mig! Och snälla, vill Du men känner dig osäker, obekväm, eller annat. Kom ändå!!

Dansledare
Camilla Johansson, Rötviken.
Jag började dansa 2016, jag var då 44 år. Den bästa investeringen jag gjort för mig själv och framförallt när det kommer till mitt välmående & egna värde. 2017 började jag leda egna dansklasser för att öppna upp ett forum för oss som längtat men som tyckt vi varit för gamla, för stela, för klumpiga, två vänsterfötter, avsaknad av taktkänsla eller vad vi än sagt till oss själva. Jag har även haft förmånen att få hålla dansklasser på olika grundskolor i Östersund, åk 6-9.

Inneskor rekommenderas liksom mjuk och ledig klädsel.
Ta även med liggunderlag/yogamatta och en vattenflaska

Höstens träffar kommer hållas kostnadsfria då jag ser det som ett eget härligt tillfälle att själv dansa loss och samtidigt lära ut det som varit så värdefullt för mig och för att byalaget så generöst håller med lokal.

Dag
Söndagar okt, nov (förutom 10/11), dec tom 15 dec
OBS: om någon söndag behöver ställas in utannonseras det i facebook gruppen; Rötvikens byalag

Kl 19:00-20:00

Rötvikens Bygdegård
Rötviken 246, 83563 Föllinge

Medborgarskolan och folkbildning
Folkbildning skapar vi tillsammans i studiecirklar som drivs framåt genom kunskapsutbyte. Studiecirkeln är folkbildningsrörelsens klassiska kursform och kan handla om stort och smått, lokalt och globalt. Den kan genomföras vid träffar eller på distans och den enskilde deltagaren kan påverka cirkelns upplägg och innehåll efter demokratiskt inspirerad modell.
Medborgarskolan är ett humanistiskt studieförbund som ger dig möjlighet att lära, utvecklas och utbyta erfarenheter och tankar med andra människor. Vi har en bred verksamhet och samarbete med föreningar och organisationer inom många olika ämnen.

Rötvikens Bygdegård

Rötviken 246, Föllinge