Danderyd
Arr nr
Price

About event

Vill du lära dig prata svenska i vardagen? Anmäl dig till vår språkundervisningen i svenska!

Innehåll
Språkundervisningen är öppen för alla men kommer i huvudsak ligga på nivå A2, ochär för dig som fortfarande relativt lite kunskaper i svenska. Du kommer lära dig att kommunicera på ett enkelt sätt i vardagliga situationer, men du har fortfarande begränsade språkkunskaper och behöver fortsätta öva för att nå högre nivåer av språkbehärskning. Språkundervisningen fokuserar på grundläggande svenska språkkunskaper i tal, skrift, läsning och hörförståelse.

Under första delen av varje träff fokuserar vi på grammatik, och under andra delen gör vi muntliga övningar.

Studiecirkeln är för dig med särskilda skäl. Till exempel om du står långt ifrån arbetsmarknad, har försörjningsstöd, har LMA-nummer/samordningsnummer, saknar ekonomiska resurser eller övriga skäl som kan motiveras.

Barnpassning finns på plats för de föräldrar som har det behovet.

Språkundervisningen äger rum i Kevingehuset, Edsviksvägen 1A.

Schema:

• 29 oktober klockan 16:15 - 19:15
  • 5 november oktober klockan 16:15 - 19:15
  • 12 november oktober klockan 16:15 - 19:15
  • 19 november oktober klockan 16:15 - 19:15
  • 26 november oktober klockan 16:15 - 19:15
  • 3 december oktober klockan 16:15 - 19:15

Kostnad: Gratis

Anmälan
Om du har ett LMA-nummer kan du anmäla dig via vår hemsida. För deltagare med svenskt personnummer eller samordningsnummer, vänligen maila ditt personnummer eller samordningsnummer, fullständiga namn, adress, telefonnummer och e-postadress till samarbeten@medborgarskolanstockholm.se

Intyg
Ett intyg kan utfärdas om du uppfyller följande villkor: närvaro vid minst fyra av träffarna, där åtminstone en av dem måste vara bland de tre första träffarna.

Denna språkundervisning arrangeras i samarbete med Danderyd kommun och Röda Korset.

Event place

Kevingehuset