Två kvinnor studerar tillsammans
Course

Lär dig svenska i vardagliga situationer i Lidingö - för dig med särskilda skäl

Lidingö
Start date
7 Nov 2024
Days
Thursdays
Occasions
Leader
Jarmo Kukka
Arr nr
Price

About event

Vill du lära dig prata svenska i vardagen? Anmäl dig till vår språkundervisningen i svenska!

Innehåll
Språkundervisningen är på öppen nivå, men är främst för dig som fortfarande relativt lite kunskaper i svenska. Du kommer lära dig att kommunicera på ett enkelt sätt i vardagliga situationer, men du har fortfarande begränsade språkkunskaper och behöver fortsätta öva för att nå högre nivåer av språkbehärskning. Språkundervisningen fokuserar på grundläggande svenska språkkunskaper i tal, skrift, läsning och hörförståelse.

Studiecirkeln är för dig med särskilda skäl. Till exempel om du står långt ifrån arbetsmarknad, har försörjningsstöd, har LMA-nummer/samordningsnummer, saknar ekonomiska resurser eller övriga skäl som kan motiveras.

Barnpassning finns på plats för de föräldrar som har det behovet.

Språkundervisningen äger rum i Kevingehuset, Edsviksvägen 1A.

Schema:

• Torsdag den 7 november klockan 08:30 - 19:45
  • Torsdag den 14 november klockan 08:30 - 19:45
  • Torsdag den 21 november klockan 08:30 - 19:45
  • Torsdag den 28 november klockan 08:30 - 19:45
  • Torsdag den 5 december klockan 08:30 - 19:45

Kostnad: Gratis

Anmälan
Om du har ett LMA-nummer kan du anmäla dig via vår hemsida. För deltagare med svenskt personnummer eller samordningsnummer, vänligen maila ditt personnummer eller samordningsnummer, fullständiga namn, adress, telefonnummer och e-postadress till samarbeten@medborgarskolanstockholm.se

Intyg
Ett intyg kan utfärdas om du uppfyller följande villkor: närvaro vid minst fyra av träffarna, där åtminstone en av dem måste vara bland de tre första träffarna.

Event place

Medborgarskolan Lidingö