3 Nov 2024
Söndagar

Lär dig spela och sjunga!

Ledare: Moa Andersson & Oliver Blomstrand

Presentation av ledarna:

Jag heter Moa och är 26 år. Just nu jobbar jag som kontorsassistent och trivs superbra, men har tidigare jobbat på särskilt anpassad skola, lss-boende och som hotellreceptionist. På fritiden spelar jag med mitt band eller tar långa promenader med min hund Malte.

Jag heter Oliver och är 20 år gammal. Jag älskar musik och har själv spelat gitarr i några år. Utöver mina studier inom marknadsföring så spenderar jag tid med familj och vänner och gillar att spela brädspel och träna. Jag ser fram emot att lära känna alla och spela lite grym musik.

Tillfälle 1

Introduceras för varandra och lära känna varandra i egen takt. Ni som grupp kommer rösta fram en låt att lära sig från ett urval på fem förutbestämda låtar. Ni kommer även få välja hur ni vill bidra till låten. Sång, gitarr (akustisk och elektrisk), bas, piano, percussion (dvs rhythm instrument) och produktion.

Pga brist av instrument får vi alla dela på det som finns tillgängligt men alla kommer självklart att få en chans att bidra till låten med det instrument som det vill. Ni får även introduceras till instrument (elpiano/akustiskt piano/akustisk gitarr/elgitarr/elbas) och får allmän vägledning om hur ni kan öva hemifrån.

Tillfälle 2

Vi delar in oss i två grupper och alla får en chans att lära känna sitt instrument på egen takt. Därtill får man möjligheten att spela tillsammans i mindre grupper.

Tillfälle 3

Vi fortsätter som innan i de uppdelade grupperna och efter första halvan slår vi ihop oss och spelar alla tillsammans.

Tillfälle 4

För fjärde gången kommer vi att spela in instrumenten i studion. Under tiden man väntar på sin tid i studion får man fortsätta att öva sina delar eller hjälpa till med produktionen av låten.

Tillfälle 5

Sista ändringar och polering av inspelningen och premiärspelning av låten. Eventuellt spelar alla live tillsammans.

En vän eller familj är även välkommen på sista halvan av låt premiären.

Låtförslag:

7 nation army

Smoke on the water

We will rock you

En kväll i tunnelbanan

I love rock and roll

Du lever bara en gång

Sommaren är kort

Bra att veta:

Toaletten är inte rullstolsanpassad

Målgrupp: Kursen är för personer inom autismspektrat

Ålder: 16 år och uppåt.

Maxantal: 8 stycken

Kostnad: 500 kr för 5 tillfällen

Har du frågor kontakta: tess.delacour@medborgarskolanstockholm.se

010-157 63 43

VIKTIGT! Avanmälan SENAST 2 dagar innan annars betalas inte deltagaravgiften tillbaka. Detta pga reserver ska ges möjlighet att anmäla sig.

Assessorsgatan/Amplified Equally

Assessorsgatan 14, Stockholm