Mariestad
Söndagar
0 kr

Kurs för duktiga flickor

Är du en duktig flicka som sällan tar hand om dig själv? Vill du ge dig själv några söndagskvällar där vi tillsammans läser romanen Lektioner för duktiga flickor? Då är du välkommen till K. Skaraborg på Karlagatan 3 i Mariestad med start söndagen 6/10 kl 18.30-20.00.

Upplägg
Vi läser och diskuterar romanen Lektioner för duktiga flickor. Vi lär oss samtidigt textanalys, gestaltning, struktur och språkliga knep medan vi i ett lugnt tempo läser hela boken under 8 tillfällen, 6 kapitel per vecka. Du kommer att få dela en läsupplevelse ur en bok som är skriven till tröst och förståelse och för att väcka tankar hos läsaren.

Kursledare är Kristina Kolthoff, lärare, författare och poet. Hon har bland annat skrivit Lektioner för duktiga flickor, vilket ger dig chansen att diskutera en bok tillsammans med författaren. Kristina har egna erfarenheter av psykisk ohälsa och tillfrisknande.

Kursen har plats för max 10 deltagare för att alla ska kunna komma till tals.

Pris: 1600 kr + 150 kr för boken som kommer att finnas att köpa vid första kurstillfället. Avgiften betalas till kursledaren vid första tillfället.

(Det står här på hemsidan att kursen kostar 0kr men det stämmer alltså inte)

Frågor? Ring/messa Anna på Medborgarskolan 076 169 58 93 eller mejla anna.vandertol@medborgarskolan.se

K. Skaraborg

Karlagatan 3, Mariestad