Lund
19 Sep 2024
Torsdagar
895 kr

Kundalini betyder livskraft och är en yogaform som syftar till att öka ditt välbefinnande genom att skapa balans, finna ett inre lugn och en inre styrka. Den kan hjälpa oss att minska stress, skapa mer energi och att leva ett mer medvetet liv.

Varje yogapass bygger på dynamiska fysiska rörelser från den uråldriga Kundalini-traditionen som ger ditt energisystem och chakrasystem ett öppnare flöde. Det är enkla, men stärkande pass som hjälper dig att hitta stabilitet, trygghet, lätthet, öppenhet i hjärtat och ett starkt nervsystem.
Du kommer få djupare och bättre kontakt med ditt sinne och på så vis utveckla din uthållighet. Du får möjlighet att möta dina känslor, gamla som nya, och hitta en djup inre avspänning, balans och styrka i dig själv.

Passen innehåller förutom fysiska rörelser, även andningsövningar, meditationer och mantran. Under meditation och mantra stillar vi sinnet och övar upp vår koncentration. Varje pass avslutas med en och skön djupavslappning som är en viktig del eftersom effekterna av yogan då integreras i oss.

Du utför passen helt utifrån din egen förmåga och förutsättning och utvecklas i din egen takt. Jag som kommer hålla i yogapassen sitter själv i rullstol och är van att anpassa övningarna utefter olika kroppars funktion och förmåga och hjälper dig gärna med det om du önskar.

För vem?
Kundaliniyoga är en klassisk form av yoga som passar alla, yngre som äldre, tränade eller otränade. Alla är välkomna, nivån anpassas efter gruppen.

Kursmaterial
Yogamatta, kuddar, filtar och stolar finns att låna i lokalen.

Anna Karlsson heter jag, och kommer vara din Kundaliniyoga-lärare. Med hjälp av yoga har jag lärt mig mycket om mig själv, min kropp och mitt sinne. Jag har hittat tekniker för att nå inre balans och medveten andning, samt hittat min inneboende styrka och fått insikten om att jag klarar mer än jag tror. Jag har själv upplevt yogans läkande förmågor och ser fram emot att få dela dessa tekniker för hälsa och välbefinnande med er.

Du bör ha mjuka bekväma kläder som du lätt kan röra dig i. Ät inte en större måltid innan kursen. Stäng gärna av mobilen innan du kommer in i lokalen.
Rabatterat pris 20%, för heltidsstuderande och pensionär. Ev rabattorsak anges vid anmälan. Giltigt intyg skall kunna uppvisas.
Kursavgiften går att dela upp på två el tre månader utan extra kostnad. Om någon klass, mot förmodan, blir inställd kommer vi i stället förlänga kursen med samma antal tillfällen.

ANVÄND DITT FRISKVÅRDSBIDRAG HOS OSS!
Betala in kursavgiften och kontakta oss efteråt på: 075-241 68 50 / region.syd@medborgarskolan.se och begär kvitto som du kan lämna till din arbetsgivare.

Epassi:
Anmäl dig till kursen som vanligt och skriv i meddelanderutan att du betalar genom Epassi.
Välj betalningsmetod: Medborgarskolan faktura
Via Epassis (app/hemsida) väljer du det belopp du vill använda hos Medborgarskolan, beroende på hur mycket du har din pott.

Medborgarskolan - Kultur

Bangatan 10 A (en trappa ner), Lund