Malmö
30 Sep 2024
Mån, Fre
0 kr

Nu erbjuder vi en unik möjlighet för seniorer att spela in sitt eget "sommarprat"! Alla har vi något att berätta, livserfarenheter, specialintressen eller släkthistoria. Under den här kursen får du berättartekniska verktyg av cirkelledaren och artisten Cecilia Nordlund!

Kreativa Seniorer: Podda ditt liv!
Många av oss har ett behov av att få prata och dela med oss av händelser i våra liv, det märks inte minst på alla självbiografiska texter. Genom denna studiecirkel kommer du som deltagare att själv stå för berättandet, men denna kan mejslas fram genom samtal med vår handledare Cecilia Nordlund. Det finns även möjlighet (men inget krav!) att fördjupa sig mer i själva poddtekniken och lära sig redigera och spela in via vår poddutrustning.

Ta chansen att dokumentera delar av ditt händelserika liv, dina barn och barnbarn kommer att tacka dig!

Kostnad: Gratis

Ålder: Du måste vara 65+ för att delta

Datum och tid
Måndagar mellan ca 09:00-12:00  med start 30 september
Datum: 30 sep, 7 okt, 14 okt, 21 okt, 25 okt (OBS Fredag) och 28 okt.

Adress: Mötesplats Dammfrigården, Korsörväg 1, Malmö

Cirkelledare: Cecilia Nordlund

Cirkelns upplägg:
Gruppen ses 1 gång/vecka, i 5 veckor (plus extra fredag 25/10). Deltagarna kommer under träffarna att lära sig att strukturera upp sitt eget berättarmanus utifrån saker som har hänt i deras liv. Kursen kommer innehålla olika moment såsom manusarbete och teknik. Mellan träffarna kommer deltagarna att jobba självständigt med sina egna manustexter, men programmen kan också spelas in som avslappnade samtal med cirkelledare Cecilia. De färdiga avsnitten publiceras via Medborgarskolans egna poddkanal.  Ett bra sätt att kunna dokumentera delar av sitt liv till släkt och vänner!

Lyssna på några färdiga avsnitt på Medborgarskolans poddkanal: shows.acast.com/sommarprat

Studiecirkeln genomförs med projektstöd av Malmö stad.

Mötesplats Dammfrigården

Korsörväg 1, Malmö