Örnsköldsvik
15 Nov 2024
Fredagar
550 kr

Sugen på att pyssla något fint inför Jul? Barn 5-13 år går gratis i vuxens sällskap.  Man kan göra Julgranspynt, julstjärnor, girlanger, andra juldekorationer för vägg och bord

Sugen på att pyssla något fint inför Jul? Barn 5-13 år går gratis i vuxens sällskap. Vi lyssnar på Julmusik och

man kan göra Julgranspynt, julstjärnor, girlanger, andra juldekorationer för vägg och bord.

Papper, akrylfärg, ståltråd, textilt, återbruk  m.m, papperpyssel, garnpyssel, luffartråd, papiermache eller tova.

Material finns på plats och även Kaffe/fika ingår i avgiften.

UPPLÄGG:
Gruppundervisning 1 gång per vecka under 3 veckor.

OM KURSLEDAREN:

Ida Arnkvist

BAKGRUND

Ida är uppvuxen i Seltjärn, Anundsjö men bor nu i Köpmanholmen tillsammans med sin man och barn. Hon har även bott i Leksand och Stockholm, men kärleken förde henne tillbaka till hemkommunen Örnsköldsvik. Kreativiteten och skapandet är en STOR del av Idas liv, något som alltid funnits närvarande. Keramik är något Ida brinner för och vill genom denna kurs dela med sig av sin passion till andra.

EGEN VERKSAMHET

Ida jobbar främst i stengodslera, och skapar både bruksföremål och skulpturer. Hon jobbar även i papper samt målar, tecknar, och experimenterar med diverse material i allmänhet och har en egen keramikverkstad i hemmet.

UTBILDNING

• Konstfack, kandidatexamen Keramik och Glas
  • Leksands Folkhögskola Keramiklinjen, 2 år

KURSMATERIAL

Ingår i avgiften

BRA ATT VETA

Ta på oömma kläder samt lämpliga skor.

Parkering via parkster finns vid lokalen men det är begränsat med platser. Man kan även stå vid arenan eller den nya parkeringen vid Mekonomen.

Medborgarskolan och folkbildning

Folkbildning skapar vi tillsammans i studiecirklar som drivs framåt genom kunskapsutbyte. Studiecirkeln är folkbildningsrörelsens klassiska kursform och kan handla om stort och smått, lokalt och globalt. Den kan genomföras vid träffar eller på distans och den enskilde deltagaren kan påverka cirkelns upplägg och innehåll efter demokratiskt inspirerad modell.

Medborgarskolan är ett humanistiskt studieförbund som ger dig möjlighet att lära, utvecklas och utbyta erfarenheter och tankar med andra människor. Vi har en bred verksamhet och samarbete med föreningar och organisationer inom många olika ämnen.

Medborgarskolan Örnsköldsvik

Viktoriaesplanaden 8C, Örnsköldsvik