Umeå
3 Dec 2024
Dag
280 kr

Välkommen till vår julspecial där du får lära dig om de vanligaste anledningarna till veterinärbesök under jultiden! Visst är julen en härlig tid, men den kan också innebära risker för våra husdjur. Som katt- och hundägare är det viktigt att vara medveten om de faror som julhelgen kan föra med sig för din fyrbenta vän för att kunna förebygga att olyckor sker. Under denna föreläsning får du värdefull information om julens fällor samt tips och råd som du som djurägare kan ha nytta av.

Välkommen att lära dig mer om olika julrelaterade sjukdomstillstånd och få tips för en säker och glad jul för hela familjen!

INNEHÅLL OCH MÅL

Föreläsningen syftar till att öka medvetenheten hos dig som djurägare om julens dolda faror. Genom teoretisk undervisning med gruppdiskussioner, fallbeskrivningar och quiz kommer du att utrusta dig med ny och ökad kunskap för att kunna skapa en trygg julhelg för dig och ditt hudjur.

UPPLÄGG

Kursen är teoretisk med en föreläsningsdel som varvas med fallbeskrivningar, gruppdiskussioner och quiz. Kvällen rundas av med en frågestund.
Vi kommer bland annat att gå igenom:
-    Vanliga julrelaterade orsaker till veterinärbesök
-    Julrelaterade förgiftningar
-    Julrelaterade skador/olyckor
-    Hur du som djurägare kan arbeta olycksförebyggande och säkra din hemmiljö
-    Tips och råd inför julen

FÖRELÄSARE

Emelie, leg. Veterinär
Hängiven veterinär som möter varje patient med samma entusiasm som om det vore julafton. En riktig godisråtta som gärna dyker ner i Aladdinasken.

Julia, leg. Djursjukskötare
Dedikerad djursjukskötare som med sitt lugn och sin omtanke möter varje patient med stor omsorg. En hejare på att baka saftiga saffransbullar.

BRA ATT VETA

Kursen är teoretisk, eran hund eller katt ska stanna hemma.

Kursen håller till i Medborgarskolans lokaler, Slöjdgatan 2

Det ingår enklare fika i kurspriset.

Medborgarskolan Umeå

Slöjdgatan 2, 1 tr, Umeå