En närbild på en runsten
Kurs

Journalisten Ingrid Thörnqvist föreläser om drottning Silvias engagemang.

Stockholm
15 Nov 2024
Dag
0 kr

Rojalistiska Föreningen bjuder in till ett gratis föredrag av journalisten Ingrid Thörnqvist om drottning Silvias engagemang. Föreningen bjuder på fika till fysiska deltagare

I den nya boken ”Yrke:drottning – makten och möjligheterna” får man under ett helt år följa vad drottning Silvia gör utöver invigningar och galamiddagar. Reportageboken ger en unik bild av drottningens arbete och engagemang mot sexuella övergrepp mot barn, för bättre utbildning om demenssjukdomar och vuxenstöd för ungdomar.

Författaren och journalisten Ingrid Thörnqvist har under många år arbetat med utrikesfrågor för SVT:s nyhetsprogram Rapport och Aktuellt. Som utrikeskorrespondent i Tyskland och Östeuropa rapporterade hon om bland annat om Berlinmurens fall.

Signerade ex av boken ”Yrke:drottning” kommer att finnas till försäljning för 200 kr i anslutning till föredraget.

Plats: Aulan, Medborgarskolans hus, Hagagatan 23 A, station Odenplan

När: 15 November kl. 18.00 - 19.00