Lidingö
Ledare
Gabriele Garibaldi
1 920 kr

Lär dig italienska som om du var i Italien! Är du beredd att satsa lite extra är detta kursen för dig!

Gör slag i saken och förverkliga dina drömmar om Italien och dess underbara språk! Vandra längs kanalerna i Venedig eller njut av alla historiska platser i Rom.
La vita è bella – Livet är underbart!

Innehåll

Är du beredd att satsa lite extra är detta kursen för dig! Du har inte läst italienska tidigare men vill komma igång och prata så fort som möjligt.
Du lär dig grunderna i italienska för att klara dig i olika vardagssituationer och förstå lättare texter. Du får bra baskunskaper i uttal, grammatik och ordförråd.
Stor vikt läggs vid muntliga övningar eftersom undervisningen sker på italienska.
Kursledaren pratar enbart italienska på lektionerna.

Förkunskaper

Inga förkunskaper i italienska krävs men gärna att du har studievana.

Kursledare

Gabriele Garibaldi kommer från Toscana och jobbar förutom som lärare också som översättare från Engelska, franska, spanska, svenska till Italienska.
Modersmålet är italienska men pratar flytande franska.

Det är något speciellt med våra kursledare...!
Våra kursledare har i regel språket som sitt modersmål eller har en gedigen utbildning inom sitt språk. De flesta har pedagogisk utbildning och erfarenhet av undervisning.
Medborgarskolan erbjuder varje termin många givande utbildningar som underlättar ledarens pedagogiska arbete och stimulerar till personlig utveckling.

Kursmaterial

Info om kursbok står i din kallelse.

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln
Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6 % rabatt på Bokus.com 10 % på Akademibokhandeln i butik.
Läs mer om hur du gör på Rabatt på kursmaterial

Bra att veta

Alla kursstarter är preliminära. Du får en kallelse till kursen med definitivt startdatum ca 10 dagar före kursstart.
Vill du delbetala kursen? Skriv i meddelanderutan vid din anmälan att du önskar delbetala eller ring 010-157 63 61 så hjälper vi dig.

Medborgarskolan Lidingö

Stockholmsvägen 62, Lidingö