Luleå
25 Sep 2024
Onsdagar

Vi lägger stor vikt på utvecklingen av det muntliga italienska språket, samt deltagarnas möjligheter till interaktionen genom dialog och läsningen av texter.

INNEHÅLL OCH MÅL

Kursens syfte är att utveckla din konversationsförmåga samt kunskaper i det italienska språket för att kunna använda dina kunskaper i praktiken. Kursledaren håller språklektionerna med aktivt deltagande kring litteratur, talövningar, dialoger, rollspel och bygger ordförråd och konversationer inför vardagshändelser. Detta innefattar aktiv inlärning med dialoger, glosor, hälsningsfraser, tal, hörförståelse och grundläggande grammatik, för att skapa goda förutsättningar för besök på egen hand i Italien.

FÖRKUNSKAPER
Kursen är en fortsättningskurs så du behöver ha lite grundkunskaper i det italienska språket och innehav av boken Subito.

KURSLEDARE
Anna Karin Degermark har mångårig erfarenhet som språkhandledare, översättare, och innehar språkutbildning på universitetsnivå.

KURSMATERIAL
Du köper själv ditt kursmaterial. Boken:  Subito! Camilla Bardel, Pierangelo Sassola

Rabatt hos Bokus och Akademibokhandeln

Under den termin som du är deltagare hos Medborgarskolan får du 6% rabatt på www.bokus.com och 10% på Akademibokhandeln.

Läs mer om hur du gör på http://www.medborgarskolan.se/toppmeny/kurser-forelasningar/rabatt-pa-kursmaterial/

Medborgarskolan Luleå

Sandviksgatan 81, Luleå