Stockholm
10 Okt 2024
Dag
0 kr

Med anledningen av världsdagen för psykisk hälsa kommer föreningen Wake Me Up till Medborgarskolan för att prata om vad vi konkret kan göra i syfte att främja välmående hos unga. Ett tillfälle för såväl unga som vuxna att inspireras av.

Innehåll

Allt fler unga rapporterar att de inte mår bra. Samtidigt menar de att kunskapen om psykisk ohälsa finns, men kunskap och information om vad man kan göra för att faktiskt må bra är svårt att hitta. Kom på en föreläsning med föreningen Wake Me Up där de pratar om vad vi kan göra åt detta.!

Föreläsare

Julia Karhu, verksamhetschef i Wake Me Up, har erfarenhet av forskning kopplat till mental hälsa och stresshantering. Hon är en erfaren handledare inom motiverande samtal och tillämpad positiv psykologi.

Wake Me Up är en ideell förening som arbetar främjande, vilket innebär att vi förstärker det vi vill se mer utav. Välmående, hopp, utveckling och möjligheter – för Sveriges unga! Hos föreningen får unga 16–25 år tillgång till gratis professionell coaching via videosamtal. Varje samtal är konfidentiellt och man väljer själv vad man vill prata om, såsom studier, relationer, karriär eller beslutsångest till exempel.

Om

Plats: Medborgarskolan Stockholm, se info om sal på skärmen i entrén

Tid: 18:00 - 19:30

Pris: Kostnadsfritt men föranmälan krävs