Göteborg
14 Nov 2024
Dag
0 kr

Humanistiska ceremonier hyllar livet som ska komma och det liv som varit. Till skillnad från de religiösa ceremonierna som alltid belyser personens förhållande till en gud. Hur blir man humanistisk officiant? Varför heter det konfirmation? Vad skiljer ett humanistiskt bröllop från ett borgerligt? Kan man hålla begravning i sin trädgård?
Många frågor ska få sitt svar vid detta tillfälle! Vi kommer att berätta kort om barnvälkomnande, konfirmation, bröllop och begravning. Sedan kan du ställa alla frågor du vill!

Ta gärna med en vän, men ni behöver anmäla er.

Vi gör detta i samarbete med Medborgarskolan i Väst. Vi kommer därför att finnas i Medborgarskolans lokaler på Haga Östergata 12 i sal 303.

Vi startar kl 18.00 och vi bjuder på lättare fika.

Medborgarskolan Göteborg Haga

Haga Östergata 12, Göteborg